hittat trim till minimoto

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
hej hittade en sida med trim till kinahojar men jag vet ej om det passar minimoto16e ?vet ej om det är samma motor som på deras hojar :va :va

http://www.bbmoto.se/

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
jo jag fick mail ifrån dem de ska passa fint....men avgassystemet är lite svårt o få dit...skohon o vasselin skulle köra susen :tummenupp det går ju bra till annat med :D

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
dom hade ju inget hemma när jag ringde dom förut!!!!

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Ravetrancer skrev:
dom hade ju inget hemma när jag ringde dom förut!!!!
de får hem i slutet på månaden men jag kan vänta på det min mini är inte färdig än :D

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
finns de nån som har pocketbikes hemma på lager ?
verkar som alla bara göra stora beställningar

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
Är det Big Bore Kittet dom säljer för 895:-? Eller är det standardcylindern till 14E 49cc?

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
z900
xtreme skrev:
Är det Big Bore Kittet dom säljer för 895:-? Eller är det standardcylindern till 14E 49cc?
Det är soyatrimcylindrar med 44mm kolv (48,3cc) med större kanaler än i bigbore cylindern .Ny leverans in i slutet av månaden.(förgasare 13mm , lös topp, tändstift,kolv m.ringar ingår).

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Viglo skrev:
Det är soyatrimcylindrar med 44mm kolv (48,3cc) med större kanaler än i bigbore cylindern .Ny leverans in i slutet av månaden.(förgasare 13mm , lös topp, tändstift,kolv m.ringar ingår).

okey då köper jag det :arsele och trim pipan vet ej vilken av dem som ger mest kräm :huvet

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
Jag har presist fåt mina delar där ifrån, cylinder med topp, avgasrör den svarta, ett nyt back drev 72 och så fick jag en störe tanck. behövde nya för jag borat sönder min :( (som jag har nämnt i en anan tråd). detta kit pasade perfeckt (köpte min 14e från Ravetrancer) och Leif som har företaget vista vad han snackar om säger som det är inte hitar på att en 14e skulle gå i 60-70 och att dom är på 47cc utan 39cc och att det är kineserna som räknar lite konstig men att det kan förekoma att man kan få några med 47cc. och jag kan gåt :) skryta med att jag nog har den snabaste 14e i svergie :banana :banana . ifall det inte finns någon annan som har borat ut bra kräm i sina. till mig sa dom att det är kinesiskt nyår och det stämer och vad jag lärde mig i skolan så jobbar dom inte på två veckor.:mattias

Last edited:

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Rå trimmad 14e
baltra skrev:
Jag har presist fåt mina delar där ifrån, cylinder med topp, avgasrör den svarta, ett nyt back drev 72 och så fick jag en störe tanck. behövde nya för jag borat sönder min :( (som jag har nämnt i en anan tråd). detta kit pasade perfeckt (köpte min 14e från Ravetrancer) och Leif som har företaget vista vad han snackar om säger som det är inte hitar på att en 14e skulle gå i 60-70 och att dom är på 47cc utan 39cc och att det är kineserna som räknar lite konstig men att det kan förekoma att man kan få några med 47cc. och jag kan gåt :) skryta med att jag nog har den snabaste 14e i svergie :banana :banana . ifall det inte finns någon annan som har borat ut bra kräm i sina. till mig sa dom att det är kinesiskt nyår och det stämer och vad jag lärde mig i skolan så jobbar dom inte på två veckor.:mattias

Kan jag ju säga att jag har
* svarta röret
* 48cc
* 16mm förgasare
* snart carboon membran
* boost bottle
* 72 T dev :hihi (Inte för att skryta, vet dock inte hur min går riktigt en har inte kunant testat pga av alla snö ) :(

baltra

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
CB900 Hornet
MasterDanne skrev:
Kan jag ju säga att jag har
* svarta röret
* 48cc
* 16mm förgasare
* snart carboon membran
* boost bottle
* 72 T dev :hihi (Inte för att skryta, vet dock inte hur min går riktigt en har inte kunant testat pga av alla snö ) :(

Hahahahaha det är bra danne :tummenupp .....jag kan lova dig att du kommer käna STOR skilnad.......det jag behöver nu är ett par hårdare koplingsfjädrar, och ett par rids så man kan ta bort den där stången i mitten möjligen två rids ett lite tunare ett hårdare........

Last edited:

MasterDanne

Danne ;)
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Rå trimmad 14e
baltra skrev:
Hahahahaha det är bra danne :tummenupp .....jag kan lova dig att du kommer käna STOR skilnad.......det jag behöver nu är ett par hårdare koplingsfjädrar, och ett par rids så man kan ta bort den där stången i mitten möjligen två rids ett lite tunare ett hårdare........

Joo märkte det lite nu när jag itne kunde hålla mig :) va tvungen o ta en liten tur den är mkt bättre på låga varv med nu, bara vänta på snön ska försvinna sen kan man köra in den helt o sen ut o gasa :D

Menar du att jag ska köpa flera olika reeds ? hmm tror jag bara ska ett carbon reed just nu.
ska försöka få tag på en rocketkey med.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...