HJÄLP!! Krossade spegeln på min backspegel idag vid isärtagningsförsök... (klumpigt)

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hej!

Jag har en Gixxer1100 89´a som synes i avantaren.. I alla fall så ska jag lacka om den nån dag.. Och jag vill ta isär så mycket som möjligt för att slippa maskera.. känns mer rätt att ta isär istället!

I alla fall så ville jag ta bort spegeln från backspegeln.. Men jag fattade inte hur fasen den var monterad.. Antog att det var nån stäpp funktion.. Men aj aj.. när jag skulle dra ut den ur spegelhuset så sprack skiten.. (självklart).
:huvet :huvet :huvet

Nu vet jag att det sitter en skruv att lossa BAKOM spegelglaset.. som är helt omöjlig att komma å om man inte vill paja sin spegel.
:va

Någon som har nått tips om vad man ska göra nu? Ska man anlita en glasmästare att skära till ett nytt glas.. eller är det någon som har en backspegel till övers?? Det är vänster spegel.

Mvh Nisse-klump

Det e väl bara o bita i det sura äpplet o köpa en NY!!!!
Sååå dyra e dom väl inte o du lär dig ngt på det hela :tummenupp

.../Yoshi

Nisse977 skrev:
Någon som har nått tips om vad man ska göra nu? Ska man anlita en glasmästare att skära till ett nytt glas.. eller är det någon som har en backspegel till övers?? Det är vänster spegel.

Mvh Nisse-klump

tipps om du går till en glasmästare så får du ett platt glas å avståndet i glaset kommer vara annorlunda än i den andra spegeln.. för original är speglarna lite välvda....

vet eftersom man sabba en spegel på moppen i moppe åldern å lämna till den till en glasmästare å de vart hel mångo :)

Yoshi_gixxeRR skrev:
Det e väl bara o bita i det sura äpplet o köpa en NY!!!!
Sååå dyra e dom väl inte o du lär dig ngt på det hela :tummenupp

.../Yoshi

Den är nästan inga skrotar som har nån spegel... men jag hittade nån förra året som ville ha typ 800:- för en spegel??... låter jävligt dyrt tyckte jag...

Anledningen till att jag letade då.. var att en spegel inte gick att vika ner så långt som det ska gå.. pga att den är lagad i fästet.. Och jag måste vika ner dom för att komma in i mitt förråd där den står!

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick