HJÄLP! Plastdrev till AF1 Futura -91

Nihleen

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Aprilia AF1 Futura
Hej, har en Af1 -91a som stått lessen länge nu. Problemet är ett plastdrev som driver vatten - och oljepumpen som gick sönder för mig. Drevet ska tydligen inte gå att få tag i handeln.

Lämnade in den till ett företag i Halmstad som fixade fram ett drev som visade sig vara rätt typ men fel endå. Min hoj har tydligen en Rotaxmotor men drevet var till en Ducatimotor. Af1 finns tydligen med båda alternativen.
En "gängtapp" på drevet tar i kåpan som skyddar hela skiten.

Behöver nu hjälp med att hitta rätt drev eller alternativt ta reda på hur man kan modda det drevet jag redan har.

Sista alternativet är att sälja hojen som den står nu. Den ska gå att köra genom att koppla från oljepumpen och köra färdigblandat.

Bilder kan fixas!

Tacksam för hjälp!
Johan Nihleen
johan_nihleen@hotmail.com
0708-202 404

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
Nihleen in da house:
Behöver nu hjälp med att hitta rätt drev

Finns en firma i Tyskland som har mängder av gamla Aprilia delar och det är Moto Rau. www.moto-rau.de, ring Robert Rau och hälsa från Jonas på Starol så ska du se att det fixar sig, han har prylar som Aprilia glömt att dom tillverkat....

DP says: Hittar du inga delar, hör av dig så tar jag över liket från dig....

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
DP skrev:
2103212 Nihleen in da house:
Behöver nu hjälp med att hitta rätt drev

Finns en firma i Tyskland som har mängder av gamla Aprilia delar och det är Moto Rau. www.moto-rau.de, ring Robert Rau och hälsa från Jonas på Starol så ska du se att det fixar sig, han har prylar som Aprilia glömt att dom tillverkat....

DP says: Hittar du inga delar, hör av dig så tar jag över liket från dig....
Ne det gör du inte DP hehe fixar det sig ite är jag också en villig köpare :hihi

Nihleen

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Aprilia AF1 Futura
Tack för svaret. Ska kika på detta. Skriver även ihop en annons på hojen och lägger ut.

Mvh
Johan Nihleen

RS_Matte

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Aprilia rs-94 Streetfighter
Nihleen skrev:
2111703 Tack för svaret. Ska kika på detta. Skriver även ihop en annons på hojen och lägger ut.

Mvh
Johan Nihleen

Har du kolat på radnecarting? Dom säljer gocart delar! inom gocarten så använder dom rotax 122 och 123 motorn fast utan växellådan. jag köpte iaf mina plastdrev som var till nån pump och balansaxel. Kan ju kanske vara värt att kolla upp iaf.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept