Hej, har en Af1 -91a som stått lessen länge nu. Problemet är ett plastdrev som driver vatten - och oljepumpen som gick sönder för mig. Drevet ska tydligen inte gå att få tag i handeln.
Lämnade in den till ett företag i Halmstad som fixade fram ett drev som visade sig vara rätt typ men fel endå. Min hoj har tydligen en Rotaxmotor men drevet var till en Ducatimotor. Af1 finns tydligen med båda alternativen.
En "gängtapp" på drevet tar i kåpan som skyddar hela skiten.
Behöver nu hjälp med att hitta rätt drev eller alternativt ta reda på hur man kan modda det drevet jag redan har.
Sista alternativet är att sälja hojen som den står nu. Den ska gå att köra genom att koppla från oljepumpen och köra färdigblandat.
Bilder kan fixas!
Tacksam för hjälp!
Johan Nihleen
johan_nihleen@hotmail.com
0708-202 404
Lämnade in den till ett företag i Halmstad som fixade fram ett drev som visade sig vara rätt typ men fel endå. Min hoj har tydligen en Rotaxmotor men drevet var till en Ducatimotor. Af1 finns tydligen med båda alternativen.
En "gängtapp" på drevet tar i kåpan som skyddar hela skiten.
Behöver nu hjälp med att hitta rätt drev eller alternativt ta reda på hur man kan modda det drevet jag redan har.
Sista alternativet är att sälja hojen som den står nu. Den ska gå att köra genom att koppla från oljepumpen och köra färdigblandat.
Bilder kan fixas!
Tacksam för hjälp!
Johan Nihleen
johan_nihleen@hotmail.com
0708-202 404