HJÄLP! Spy5000m larm.

FightThePoison

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2011
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki zx9r 2001
Sittet med ett spy5000m larm och skullebehöva hjälp av någon insatt.
Det är fyra kablar jag blir lite fundersam över.

Brun som enligt spy-beskrivning ska mata 12v förbi tändningslås vid remotestart.
Problemet är att vad jag förstår av haynes elschema så är det batteri in i tändningslås och ytterligare fyra kablar ut som får 12v vid tändning på.
Antar att alla måste ha 12v för att motorn skall starta? För enligt spy-schema så ska den bara in på "key lock positive electricity ignition disable"
Då är det bara en kabel som får 12v..

Blå som tillhör remote start. Skall kopplas in på gul/röd (styrström) startrelä. Den vill jag koppla in direkt efter startknapp så att man bara bypassar startknappen. På så sätt har man kvar säkerheten att den inte går att starta med växel i och det blir korrekt med ström till berörda startkomponenter.

Grå och rosa hör ihop och tillhör larmets immobilizer samt engine remote cut off. I larmet är ett relä som kopplar isär rosa och grå vad jag förstår aktivt larm samt om jag använder fjärren och kopplar isär.
Är det bara att klippa gul/brun efter ignition fuse och koppla larmet emellan. Alltså rosa mot säkringsbox (live side) och grå ut i systemet (dead side).

Mcn är en zx9r e1 modell.

Här är en rätt bra utförlig beskrivning hur larmet funkar. Dock så monterar han på en annan mc med modifieringar..
http://www.instructables.com/id/Ins...alarm-int/step2/Alarm-and-Wiring-Description/

Ber om ursäkt för ev grammatiska fel då kag skriver på telefonen och har ingen översikt!
Tack på förhand!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top