HJÄLP!! suzuki experter

zuki

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
gsxr, wr250
Hållo alla kunniga!!

Har importerat in en suzuki gsxr 600 -01

har ett litet problem, den har gått 550mil och då räknas den som ny enl skatteförvaltningen å man åker på moms.

Har hojen gått 600 mil så e de lugnt.
Är de nån som har nåt bra råd hur man kan få upp milen på mätaren, utan att behöva köra den.
de e ju elektronisk sensor, så på nåt sätt borde de ju gå å trixa upp den ca 50 mil.

Mvh robbie

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
Jag lurade en cykeldator med en vanlig el borrmaskin en gång.. gick som fan... borde ju funka på samma sätt typ induktion eller vad det heter...

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Låna en polares mätare eller ta av den helt och sätt på en cykeldator från biltema(kostar bara 49kr) det har jag gjort, inga problem.. :lol

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Den mäter väl hastighet / miltal på utgående axel ur växellådan.... Ställ den i en depåstöd o gasa ? :D

zuki skrev:
Hållo alla kunniga!!

har ett litet problem, den har gått 550mil och då räknas den som ny enl skatteförvaltningen å man åker på moms.

Är de nån som har nåt bra råd hur man kan få upp milen på mätaren, utan att behöva köra den.
de e ju elektronisk sensor, så på nåt sätt borde de ju gå å trixa upp den ca 50 mil.

Mvh robbie

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
de är med borrmaskin gjorde jag och polarna på den gammla goa moppe tiden.... fast då backade vi mätaren så att man skulle få mer för den när man sålde den... :hihi

zuki

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
gsxr, wr250
Pejo skrev:
Den mäter väl hastighet / miltal på utgående axel ur växellådan.... Ställ den i en depåstöd o gasa ? :D

har hört att de inte e så bra å köra utan belastning... eller e de bara skitsnack..

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
zuki skrev:
Hållo alla kunniga!!

Mvh robbie

Jag hade samma problem som du och jag löste det med en borrmaskin. Skruva loss sensorn på drevkåpan (insexskruv) sätt i en M10 bult i borrmaskinen och kör den sedan på full fart, håll nu sensorn nära bultskallen vips så börjar hastighetsmätaren att gå. Min borrmaskin gjorde 245km/h hur fort går din? :D

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Hehe... annorlunda lösning!! :D

Men är det en -01:a så kan det väl kvitta... eller 6månader gammal eller 600mil.... du fixar ju det på åldern!! :tummenupp

Gixxer Rolle skrev:
Jag hade samma problem som du och jag löste det med en borrmaskin. Skruva loss sensorn på drevkåpan (insexskruv) sätt i en M10 bult i borrmaskinen och kör den sedan på full fart, håll nu sensorn nära bultskallen vips så börjar hastighetsmätaren att gå. Min borrmaskin gjorde 245km/h hur fort går din? :D

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Ulvheden skrev:
Hehe... annorlunda lösning!! :D

Men är det en -01:a så kan det väl kvitta... eller 6månader gammal eller 600mil.... du fixar ju det på åldern!! :tummenupp

Nopp, inte eller utan och :tummenupp
Står lite luddigt i lagtexten, men bägge kriterierna måste vara uppfyllda.

zuki

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
gsxr, wr250
tror du gav svaret.

Gixxer Rolle skrev:

thank´s nu vet ja va ja skall göra imorn... /robban

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...