SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har insett att det börjar bli dags att pensionerna min 11 år gamla kbc vr-1x. Vilken varit prisvärd, men knappast någon jättebra kruka.
Vill ha en BRA hjälm, kör ändå rätt så mycket hoj.
Ända Bekymret är när jag testat ett gäng "premium" hjälmar, är att jag tycker att de är grunda, liksom låga, och att de lämnar mycket av mitt huvud utanför hakan blir liksom rätt långt under hakbågen, och glider jag fram hjälmen att den täcker är hela nacken och i gränsfall en del av bakhuvudet helt utsatt. I storlekar som annars upplevs passsa bra. Ska det verkligen vara så?
Då har jag testat flertalet modeller av arai, agv, shoei, osv.
Den som passat bäst är shoei x-spirit III, men den känns alldeles för dyr, och även den känns ganska så "grund".
Någon med samma bekymmer som hittat rätt, eller använder jag krukan helt fel?
Vill ha en BRA hjälm, kör ändå rätt så mycket hoj.
Ända Bekymret är när jag testat ett gäng "premium" hjälmar, är att jag tycker att de är grunda, liksom låga, och att de lämnar mycket av mitt huvud utanför hakan blir liksom rätt långt under hakbågen, och glider jag fram hjälmen att den täcker är hela nacken och i gränsfall en del av bakhuvudet helt utsatt. I storlekar som annars upplevs passsa bra. Ska det verkligen vara så?
Då har jag testat flertalet modeller av arai, agv, shoei, osv.
Den som passat bäst är shoei x-spirit III, men den känns alldeles för dyr, och även den känns ganska så "grund".
Någon med samma bekymmer som hittat rätt, eller använder jag krukan helt fel?