Hjälm visir

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag rinde en mc försäljer angående nytt visir till min hjälm och tappa hakan när jag fick ett pris påt till min hjälm.. 850:- :näsblod nu har jag sökt runt på nätet o hittar inte så mycket. va e normal pris för ett visir? Eller e det nån som kanske sitter på nån återförsäljare som man kan handla av ifall det priset jag fått inte är normal?

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Eftersom du skriver vad det gäller för typ av hjälm och visir så är det ju lätt att avgöra priset?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
njaa nee hittar inget me priser bara hela hjämar typ.. ringde mc kompaniet i väring o fick ett pris på 850:- kan väl visserligen va som så att dom ligger på dom priserna här i sverige det vet jag inte.. det e ju första gången jag köper visir till hjälmen. tycket det lät lite mycket bara för så som jag misshandla mitt visir förra året så lär jag behöva köpa nytt varge säsong..o jag som tänkt köpa både ett ljus tonat och ett vanligt detta året..

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
haha ditt visyr var inte billigare där heller, tyvärr har du en dålig hjälm när det gäller visyr :p £79.99 kostade det där, dubbla vad det kostar till andra hjälmar..

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
aa va me inne o kolla o fick det till 44 euro st..men man fick me nån skydds ficka till visiret på köpet. föresten nån som vet vad pinlock redy betyder? e det för im skyddet elle?

ja det är tillför im skyddet

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
aa va me inne o kolla o fick det till 44 euro st..men man fick me nån skydds ficka till visiret på köpet. föresten nån som vet vad pinlock redy betyder? e det för im skyddet elle?

Pinlock ready innebär att det finns förmonterade fästen för ett imskyddande innervisir ja. Rekommenderas f.ö.. Pinlock är väldigt bra speciellt på kyliga kvällar och tidigt/sent på säsongen.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Pinlock ready innebär att det finns förmonterade fästen för ett imskyddande innervisir ja. Rekommenderas f.ö.. Pinlock är väldigt bra speciellt på kyliga kvällar och tidigt/sent på säsongen.

jag har det även idag funderade på bara när jag plockar ur det jag har idag om jag ska nya sånna fästen känns som dom kommer gå av när jag rycker loss den?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008

jag har det även idag funderade på bara när jag plockar ur det jag har idag om jag ska nya sånna fästen känns som dom kommer gå av när jag rycker loss den?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Jag har aldrig monterat eller demonterat ett pinlock tyvärr, bara köpt färdiga visir med det. Så kan inte svara på det.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Det funkar alldeles utmärkt att ta loss och sätta dit igen... och nej, man rycker inte, man är lite försiktig. Brukar göra det nån gång per säsong när jag gör rent hela hjälmen väldigt grundligt.

Anarchos

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
2010 BMW S1000rr
vilket e bäst? rökfärgat eller vanligt. använder vanligt nu på en HJC hjälm, e de värt att byta funkar väll bra mot solen. har ett litet inner solskydd men tycker de är för litet.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife