Wolfen
Racer
Tja jag funderar på att skaffa en ny hjälm till våren, men jag undrar vilken av integralhjälmarna på bikeshop mellan 1000-2000 kr som är prisvärdast? Motivera gärna varför
/Ralle
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
/Ralle
marsva83 skrev:2538623jag köpte en hjc hjälm från fc-moto...helnöjd! kostade 3000 i affären men bara 1500 inkl frakt på nätet...
Köp en keps om du inte är mer rädd om skallenWolfen skrev:2536432Tja jag funderar på att skaffa en ny hjälm till våren, men jag undrar vilken av integralhjälmarna på bikeshop mellan 1000-2000 kr som är prisvärdast? Motivera gärna varför![]()
/Ralle
Tobbe C skrev:2538993Köp en keps om du inte är mer rädd om skallen![]()
Wolfen skrev:2540903Hehe har redan kepsMen isåfall vilken tycker ni jag ska köpa mellan 2-3000 klassen då? sträcker mig inte över 3000
![]()
Märkena har lite olika form på sina hjälmar, så du måste prova.Wolfen skrev:2540903Hehe har redan kepsMen isåfall vilken tycker ni jag ska köpa mellan 2-3000 klassen då? sträcker mig inte över 3000
![]()
Jåke skrev:2540954Märkena har lite olika form på sina hjälmar, så du måste prova.
Jag har t.ex. ganska smalt huvud och på mig sitter inte HJC, Nolan, Shark eller Lazer (AGV) riktigt bra då de trycker i pannan och bakhuvudet samtidigt som de är för breda runt kinderna/käken. Däremot passar t.e.x Shoei, Caberg och vissa X-Lite på knoppen...
Janne_1956 skrev:2543995Mitt tips blir att du besöker MC-Poolen hemsida och tittar på hjälmen på länken.
http://www.mcpoolen.se/clothes/hjalmar/lazer/fiberpro/mattsvart.shtml
Den finns även att köpa på följande länk.
http://www.handelsboden.com/produkt...de=402&sok=&mall=hjalmar_integral.html&sida=1
Den köpte jag och är HELNÖJD. Utöver fiberskal så har den även D-öglor.
Dessvärre så har den fått göra nytta när jag kraschade men klarade detta bra så det blir en ny sådan för mig.
Kul att kunna hjälpa tillWolfen skrev:2544047Okej ska kolla!
Edit: Såg sjukt bra utFår nog bli en sådan! Tack för tipset
![]()
Janne_1956 skrev:2544453Kul att kunna hjälpa tillHoppas du blir lika nöjd som jag är.
Wolfen skrev:2546251Man kan ju alltid hoppas, men var det svart visir? Tycker det är så tufft med svart visir så man inte ser föraren![]()
Rasorblade skrev:2546448Det följer sällan med tonat visir utan det är tillbehör som man får köpa till. (oftast hutlöst dyrt)
Janne_1956 skrev:2548985Innan du beställer ett sådant bör du vara medveten om att svarta visir är helt värdelösa när det är mörkt ute. Kan ju vara trevligt att se väg och omgivning även på kvällen![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |