Hjälmar på bikeshop

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Tja jag funderar på att skaffa en ny hjälm till våren, men jag undrar vilken av integralhjälmarna på bikeshop mellan 1000-2000 kr som är prisvärdast? Motivera gärna varför :tummenupp

/Ralle

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Okej ska kika. Frågan kvarstår dock ändå :p <-- Lät lite nördigt hehe *asg*

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Lazer eller Shark är nog märkena du ska fundera på isf. Jag skulle då rekommendera att du gick över 2000-lappen vad det gäller hjälm.

:tummenupp

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
jag köpte en hjc hjälm från fc-moto...helnöjd! kostade 3000 i affären men bara 1500 inkl frakt på nätet...

Tobbe C

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
Kawa zx9r
Wolfen skrev:
2536432 Tja jag funderar på att skaffa en ny hjälm till våren, men jag undrar vilken av integralhjälmarna på bikeshop mellan 1000-2000 kr som är prisvärdast? Motivera gärna varför :tummenupp

/Ralle
Köp en keps om du inte är mer rädd om skallen :tummenupp

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Tobbe C skrev:
2538993 Köp en keps om du inte är mer rädd om skallen :tummenupp

Hehe har redan keps :tungan Men isåfall vilken tycker ni jag ska köpa mellan 2-3000 klassen då? sträcker mig inte över 3000:rolleyes:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Wolfen skrev:
2540903 Hehe har redan keps :tungan Men isåfall vilken tycker ni jag ska köpa mellan 2-3000 klassen då? sträcker mig inte över 3000:rolleyes:

Definitivt! Men kolla lite runt lite... vet att många butiker rear ut sina 06:eek:r.

tex. Superbike har 50% på de Sharkhjälmar de har kvar i lager

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Wolfen skrev:
2540903 Hehe har redan keps :tungan Men isåfall vilken tycker ni jag ska köpa mellan 2-3000 klassen då? sträcker mig inte över 3000:rolleyes:
Märkena har lite olika form på sina hjälmar, så du måste prova.
Jag har t.ex. ganska smalt huvud och på mig sitter inte HJC, Nolan, Shark eller Lazer (AGV) riktigt bra då de trycker i pannan och bakhuvudet samtidigt som de är för breda runt kinderna/käken. Däremot passar t.e.x Shoei, Caberg och vissa X-Lite på knoppen...

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Jåke skrev:
2540954 Märkena har lite olika form på sina hjälmar, så du måste prova.
Jag har t.ex. ganska smalt huvud och på mig sitter inte HJC, Nolan, Shark eller Lazer (AGV) riktigt bra då de trycker i pannan och bakhuvudet samtidigt som de är för breda runt kinderna/käken. Däremot passar t.e.x Shoei, Caberg och vissa X-Lite på knoppen...

Okej vet inte riktigt vars i västerbotten det finns integralhjälmar att prova men det finns en i umeå som jag vet av, får kolla där nån gång. Och jag får kolla tunr på nätet det är bara det att jag inte vet så många mc sidor än :tungan Men ska kolla runt!

Edit: Om ni vet av någon mattsvart hjälm med svart visir för under 3000 så får ni gärna länka till hemsidan! Är sugen på en svart hjälm med svart visir, skulle va tacksam om ni kunde länka :tummenupp

Last edited:

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Last edited:

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Janne_1956 skrev:
2543995 Mitt tips blir att du besöker MC-Poolen hemsida och tittar på hjälmen på länken.
http://www.mcpoolen.se/clothes/hjalmar/lazer/fiberpro/mattsvart.shtml

Den finns även att köpa på följande länk.
http://www.handelsboden.com/produkt...de=402&sok=&mall=hjalmar_integral.html&sida=1

Den köpte jag och är HELNÖJD. Utöver fiberskal så har den även D-öglor.
Dessvärre så har den fått göra nytta när jag kraschade men klarade detta bra så det blir en ny sådan för mig.

Okej ska kolla!

Edit: Såg sjukt bra ut :tummenupp Får nog bli en sådan! Tack för tipset :yoparty

Last edited:

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Janne_1956 skrev:
2544453 Kul att kunna hjälpa till ;) Hoppas du blir lika nöjd som jag är.

Man kan ju alltid hoppas, men var det svart visir? Tycker det är så tufft med svart visir så man inte ser föraren:yoparty

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Wolfen skrev:
2546251 Man kan ju alltid hoppas, men var det svart visir? Tycker det är så tufft med svart visir så man inte ser föraren:yoparty

Det följer sällan med tonat visir utan det är tillbehör som man får köpa till. (oftast hutlöst dyrt)

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Rasorblade skrev:
2546448 Det följer sällan med tonat visir utan det är tillbehör som man får köpa till. (oftast hutlöst dyrt)

Tackar då får jag väll köpa det sen. Ligger på runt 500 spänn lr ?

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Innan du beställer ett sådant bör du vara medveten om att svarta visir är helt värdelösa när det är mörkt ute. Kan ju vara trevligt att se väg och omgivning även på kvällen ;)

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Janne_1956 skrev:
2548985 Innan du beställer ett sådant bör du vara medveten om att svarta visir är helt värdelösa när det är mörkt ute. Kan ju vara trevligt att se väg och omgivning även på kvällen ;)

Jo jag vet jag hade såna där "solavstötande" glasögon när jag körde skoter en kväll, gick åt helvete, missade ett hål på leden så jag flög av leden och ena skidan fick grepp så jag slog runt :arsele Såg inte ett jååååta med dom glasögona:tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!