Hjälmbox till CBR600 1999/2000

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Hej!
Skulle behöva en enkel låsbar hård hjälmbox.
Antagligen baktill. För jag tror inte att det går bra att ha en på sidan, men varför inte om lösning finns.
Det sitter endast en liten metallbåge bakom sadeln, så jag undrar hur man kan lösa?
Boxen behöver lätt gå att lossa när man inte vill ha den på.

Jag hittar ingen bra info någonstans. Bara bilder på några boxar.

Kanske någon har en beg till salu?

Tack!

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Första träffen på Google: https://www.xlmoto.se/product/givi-...5D5KwHZ2qxBKsvu9-vQaAkhMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Sen finns det en uppsjö av olika Givi-väskor till den, köp den som passar dina behov.
Tack!
Kikade på den. Ser bra ut. Tänkte ringa XLmoto och fråga hur man snäpper på och av och andra praktiska frågor. Men de verkar inte ha något tel.nr. Så skickade mail till support, som svarade efter ett par timmar att någon från produktavd. skulle svara. Dagen efter svarade produktavd. Men de svarade inte riktigt på det jag frågade om och skickade massor av länkar mest.

Hittade sedan MotoAction.se
De svarade direkt på telefon och förklarade vad man skall tänka på. De förklarade t.o.m. vilken skillnad det är på olika tändstift. De ville ha in fotografier på MC:n, så det skulle bli bäst. Har nu fått förslag och jag har beställt precis.

Raderad medlem 61114

Guest
Tack!
Kikade på den. Ser bra ut. Tänkte ringa XLmoto och fråga hur man snäpper på och av och andra praktiska frågor. Men de verkar inte ha något tel.nr. Så skickade mail till support, som svarade efter ett par timmar att någon från produktavd. skulle svara. Dagen efter svarade produktavd. Men de svarade inte riktigt på det jag frågade om och skickade massor av länkar mest.

Hittade sedan MotoAction.se
De svarade direkt på telefon och förklarade vad man skall tänka på. De förklarade t.o.m. vilken skillnad det är på olika tändstift. De ville ha in fotografier på MC:n, så det skulle bli bäst. Har nu fått förslag och jag har beställt precis.

Det är nackdelen med billiga onlineshoppar, eller onlineshoppar överlag. Visst, man kan ha tur som du hade med motoaction, men oftast får en man ett svar baserat på den informationen som redan finns på hemsidan av en totalt okunnig medarbetare, som oftast är ofullständigt eller lämnar utrymme till feltolkningar och fler frågor.

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Det är nackdelen med billiga onlineshoppar, eller onlineshoppar överlag. Visst, man kan ha tur som du hade med motoaction, men oftast får en man ett svar baserat på den informationen som redan finns på hemsidan av en totalt okunnig medarbetare, som oftast är ofullständigt eller lämnar utrymme till feltolkningar och fler frågor.
XLmoto är nog bra om man vet exakt vad man vill ha eller har köpt förr. Finns det tex 3 olika typer av tändstift eller 3 olika motoroljor så är det smidigt att kunna ringa och fråga. Det är omöjligt att läsa sig till det om man inte är insatt. Men det sitter väl bara ordermottagare på deras kontor och ingen kan något. Tråkigt. Och tråkigt för personalen också.
Som att köpa verktyg på Biltema, ingen vet nåt.

MotorAction svarade tex att för min hoj är halvsyntetisk bäst lösning och visste precis vad jag behövde.
Vad som är märkligt är att MotorAction hade liknande priser på det mesta.

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
XLmoto är nog bra om man vet exakt vad man vill ha eller har köpt förr. Finns det tex 3 olika typer av tändstift eller 3 olika motoroljor så är det smidigt att kunna ringa och fråga. Det är omöjligt att läsa sig till det om man inte är insatt. Men det sitter väl bara ordermottagare på deras kontor och ingen kan något. Tråkigt. Och tråkigt för personalen också.
Som att köpa verktyg på Biltema, ingen vet nåt.

MotorAction svarade tex att för min hoj är halvsyntetisk bäst lösning och visste precis vad jag behövde.
Vad som är märkligt är att MotorAction hade liknande priser på det mesta.
Alltså nu ska jag egentligen inte pissa på något som en kundservice har svarat men, vilken motorolja som är bäst för din hoj.... sök på nätet efter "engine oil motorcycle" och se vansinnet :D

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Alltså nu ska jag egentligen inte pissa på något som en kundservice har svarat men, vilken motorolja som är bäst för din hoj.... sök på nätet efter "engine oil motorcycle" och se vansinnet :D
Anar jag att detta är på väg att bli en ny oljetråd…? :tungan

Freddan#1

Medlem
Gick med
3 Dec 2022
Hoj
Honda CBR600 1999/2000
Tack för svar. Bra att det finns olika alternativ idag. Ren nätbutik, nätbutik med telefonnummer och sist men inte minst vanliga butiker.
Bara att välja.
Kom nu på att det finns en Honda MC butik inte så långt ifrån där jag bor. Kommer att försöka handla där istället för att stödja dem. Det är viktigt att de finns kvar. Även om det kan vara lite högre priser. Bara att gå in så vet de vad man behöver, smidigt.

Nej, ingen oljetråd, Snälla.
Instruktionsbokens råd får det bli oavsett om andra anser annat.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA