Hjälp angånde hojen startar ej

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart
Hejsan! har haft min ctek laddare i en längre tid nu och igår skulle jag ut och åka en sväng! Då jag vred om nyckeln så var hojen helt död! prova med ctek laddarn och ha den i när jag vred på tändningen funka för 2sekunder sen slockna mätare huset och lyset! börja riva lite och kolla säkringar plus kolla kablaget som e till hojen som var helt intakt! tacksam för svar! borde vara batterit men det funka ju innan vintern! kan det ha pajat? tacksam för svar

mvh Johan

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Tja, har du haft laddaren på hela vintern bör batterit klara sig, men har du inte det kan det mycket väl vara så att batteriet somnat in för gott. MC batterier klarar normalt sett inte en vinter utan underhåll om de inte är 100% tip-top.

Men med tanke på det du skriver skulle jag lägga mina pengar på batteriet även om laddaren suttit på.

/frezon

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart
Tja, har du haft laddaren på hela vintern bör batterit klara sig, men har du inte det kan det mycket väl vara så att batteriet somnat in för gott. MC batterier klarar normalt sett inte en vinter utan underhåll om de inte är 100% tip-top.

Men med tanke på det du skriver skulle jag lägga mina pengar på batteriet även om laddaren suttit på.

/frezon

jo det e nog bäst endå! som sagt!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM