hjälp ang privat övningskörning i dalarna/borlänge

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
du har inte haft A1 innan eller? För det tuffaste enligt mej är krypkörning och höghastighetsprovet, och då kan du dra till Bana C i Romme typ. Det är en nerlagd landningsbana där det alltid är massor med hojåkare. finns även sprayade linjer och prickar för just körproven!

ta mc:n på släp och åk dit själv, billigt och bra!

trafikreglerna antar jag att du kan redan om du har bil :hihi

Rickhard

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
kawasaki ZX9R
övningskörning:)

nej har varit därute lite grann:) polarn tog kortet för 2 säsonger sen:) nej a1 har ja ikke men BECE iaf:)

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
nej har varit därute lite grann:) polarn tog kortet för 2 säsonger sen:) nej a1 har ja ikke men BECE iaf:)

Men om du inte hittar nån att köra med så duger det att köra där själv så du kan proven och manövrera motorcykeln, för trafikvana har du ju, och om det skulle skita sig på uppkörningen så berättar han vad du behöver öva på så kör du en ny bara ;) så löste jag det!

körskola är väääldigt mkt pengar för så lite hjälp! Men om du hittar någon att göra privat med så är ju det bäst förstås :)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag hade samma dilemma förra våren. Verkar inte finnas så många hjälpsamma själar i Dalom.

Rickhard

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
kawasaki ZX9R
ja har kompisen som kommer ihåg allt på uppkörningen så det är en fördel:) men har åkt ganska mkt på hojen sj denna säsong typ ut mot ludvika-grangärde-fredriksberg-nås riktigt fina vägar...men nu tänkte ja lugna ner mig lite pga blåvit sen att jag kör lastbil i jobbet osv...men ut till romme någon dag blir det allt:)

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
ja har kompisen som kommer ihåg allt på uppkörningen så det är en fördel:) men har åkt ganska mkt på hojen sj denna säsong typ ut mot ludvika-grangärde-fredriksberg-nås riktigt fina vägar...men nu tänkte ja lugna ner mig lite pga blåvit sen att jag kör lastbil i jobbet osv...men ut till romme någon dag blir det allt:)

lär du dej körproven och läser teoriboken så att du vet hur du ska ligga i filerna, titta i speglarna och "vara beredd" på att bromsa-situationer så tror jag det kommer väldigt chill för din del i sånna fall :tummenupp

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
Nog kan jag ställa upp. Du har ju helt rätt hoj så självklart måste vi se till att du får lufta den.
Dock är det otroligt länge sedan jag tog körkortet så jag har ingen riktig koll på vad de kollas på idag eller hur hinder/manöverbanan ser ut.
Har dessutom skaffat mig en del olater med åren och behöver träna på att hålla mig i närheten av hastighetsbegränsningarna.

Men mängdträning ska inte vara något problem och i övrigt får jag väl skärpa till mig lite:)

//A

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Hade jag bott i Borlänge hade jag nog kunnat ställa upp... Tycker du ska ringa till MC-klubben i Borlänge (MCK Touring?), det finns garanterat nån som ställer upp på att övningsköra med dig där!
Fråga: behöver man inte gå nån sån där "handledarkurs" för att övningsköra med nån MC-körkortsaspirant?

Wildon

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2008
Hoj
bmw f 800 r
Hade jag bott i Borlänge hade jag nog kunnat ställa upp... Tycker du ska ringa till MC-klubben i Borlänge (MCK Touring?), det finns garanterat nån som ställer upp på att övningsköra med dig där!
Fråga: behöver man inte gå nån sån där "handledarkurs" för att övningsköra med nån MC-körkortsaspirant?

nej, det är bara för B kort dem har handledarkurser...

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har dom inte ändrat sen jan i år att man ska gå handledarkurs även för MC?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0