Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Eftersom jag nu sista tiden nästan har skitit pengar (jobbat på tok för mycket extra) så funderar jag på att införskaffa en till hoj.
Man kan aldrig få för många hojar, eller hur ?
Inköpssumman blir någonstans mellan 40-60 000 Kr.
Billig försäkring är ett stort plus. Så rena sporthojar går tyvärr bort.
Låga underhållskostnader är även det ett plus. Jag vill inte ha mer garagetid än körtid. Hojen skall rulla och inget annat.
Sen vad det är för modell är inte så jätteviktigt. Tankarna skiftar allt ifrån motard till ren sporthoj.
Har funderat lite på följande:
Yamaha XT660X - Man får en nästan ny hoj för pengarna. Inte det värsta som finns men körduglig. Långa serviceintervaller.
Kawasaki Z1000 - går nog att få ned till 60 papp, men försäkring samt service?
Suzuki SV1000 - helst skall den ha svart ram.
Kawasaki ZX-12R - Effektmonster, men ändå billig försäkring. Stort minus för ventiljusteringen vart 1200 mil då man plockar ur motorn.
Suzuki Hayabusa - Svårt att få tag i en lågmilare med rätt pris.
Honda X11 - för tung eller?
Suzuki GSX1400 - också för tung eller? Retrosnygg men räcker det?
Yamaha FZS1000 - R1 motor = trevligt, men ganska könslös hoj.
Eller så tappar jag fattningen och köper CBR900 turbon som ligger ute på blocket. Det är ju en -98 så även om motorn skulle rasa så har jag ju delar till den.
Hjälp, vad skall jag ha för något ?
Man kan aldrig få för många hojar, eller hur ?
Inköpssumman blir någonstans mellan 40-60 000 Kr.
Billig försäkring är ett stort plus. Så rena sporthojar går tyvärr bort.
Låga underhållskostnader är även det ett plus. Jag vill inte ha mer garagetid än körtid. Hojen skall rulla och inget annat.
Sen vad det är för modell är inte så jätteviktigt. Tankarna skiftar allt ifrån motard till ren sporthoj.
Har funderat lite på följande:
Yamaha XT660X - Man får en nästan ny hoj för pengarna. Inte det värsta som finns men körduglig. Långa serviceintervaller.
Kawasaki Z1000 - går nog att få ned till 60 papp, men försäkring samt service?
Suzuki SV1000 - helst skall den ha svart ram.
Kawasaki ZX-12R - Effektmonster, men ändå billig försäkring. Stort minus för ventiljusteringen vart 1200 mil då man plockar ur motorn.
Suzuki Hayabusa - Svårt att få tag i en lågmilare med rätt pris.
Honda X11 - för tung eller?
Suzuki GSX1400 - också för tung eller? Retrosnygg men räcker det?
Yamaha FZS1000 - R1 motor = trevligt, men ganska könslös hoj.
Eller så tappar jag fattningen och köper CBR900 turbon som ligger ute på blocket. Det är ju en -98 så även om motorn skulle rasa så har jag ju delar till den.
Hjälp, vad skall jag ha för något ?