Hjälp av MC vänner i Trestad!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Vi lyckades få en uppkörningstid i Vänersborg till min son nu på tisdag.
Och jag skulle behöva er hjälp med var man brukar köra vid uppkörningarna?
Är samlingspunkten vid Trestads Center?
Jättetacksam för snabb hjälp då vi under helgen får ta en sväng upp och lära oss området.:Bugar

Ja samling är vid vv ute på trestad center.

Vilka vägar som körs beror nog på uppkörningsförättaren.
Ska ni upp och se er om så kör lite i vänersborg centrum, där finns det mycket olika hastigheter (30,40,50 och 60) + enkelriktat som kan vara lurigt om man ej varit där förut.

Förutom det är det nog inga problem jämfört med GBG är är området kring trestad väldigt lugnt.

Vi lyckades få en uppkörningstid i Vänersborg till min son nu på tisdag.
Och jag skulle behöva er hjälp med var man brukar köra vid uppkörningarna?
Är samlingspunkten vid Trestads Center?
Jättetacksam för snabb hjälp då vi under helgen får ta en sväng upp och lära oss området.:Bugar

Jag körde upp för två år sedan och fick köra denna sträckan:
Trestad center-Båberg-Edsvägen-vägkorsning vänster-Torsredsvägen-vänstersväng in på Albertsvägen-108 graders sväng- tillbaka mot Torsredsvägen och vänster-vänstersväng när jag kom till Albertsvägen och körde den mot "gransäter"-vänster kör vänersborgsvägen mot båberg-båberg åter till Trestad center. Ingen stadskörning för min del.

Lycka till!!:tummenupp

wernermannen körde upp samtidigt, han fick en annan väg men jag kommer inte ihåg...

Last edited:
Ja samling är vid vv ute på trestad center.

Vilka vägar som körs beror nog på uppkörningsförättaren.
Ska ni upp och se er om så kör lite i vänersborg centrum, där finns det mycket olika hastigheter (30,40,50 och 60) + enkelriktat som kan vara lurigt om man ej varit där förut.

Förutom det är det nog inga problem jämfört med GBG är är området kring trestad väldigt lugnt.

Ja Vänersborg kan vara lite lurigt med stadskörningen så vi skall nog köra runt där lite.

Tack för din hjälp:tummenupp

Jag körde upp för två år sedan och fick köra denna sträckan:
Trestad center-Båberg-Edsvägen-vägkorsning vänster-Torsredsvägen-vänstersväng in på Albertsvägen-108 graders sväng- tillbaka mot Torsredsvägen och vänster-vänstersväng när jag kom till Albertsvägen och körde den mot "gransäter"-vänster kör vänersborgsvägen mot båberg-båberg åter till Trestad center. Ingen stadskörning för min del.

Lycka till!!:tummenupp

wernermannen körde upp samtidigt, han fick en annan väg men jag kommer inte ihåg...

Tack för vägbeskrivningen! Vi får nog lägga en stor del av söndagen på att köra i området så håll inne alla barn:D

Sol och 16 grader skall det bli på tisdag:banana

Last edited:
Jag fick inte heller nån stadskörning.

rv44 mot THN över Stallbackabron-rv45 mot Göteborg-vänster mot Gärdhem-Sedan Hullsjövägen till rv44 och rv44 till Trestad center. (riktigt trevlig runda :))

Lycka till på tisdag.

Jag fick inte heller nån stadskörning.

rv44 mot THN över Stallbackabron-rv45 mot Göteborg-vänster mot Gärdhem-Sedan Hullsjövägen till rv44 och rv44 till Trestad center. (riktigt trevlig runda :))

Lycka till på tisdag.

Tack! Vi säkrar väl upp med stadskörning utifall att. Det blir en lååång morgondag i laglig hastighet:gnissla:D

Tack! Vi säkrar väl upp med stadskörning utifall att. Det blir en lååång morgondag i laglig hastighet:gnissla:D

Var inte er jag såg övningsköra i "nordstan" (inne i stan, ner mot vattnet) i vänersborg igår, söndags, vid 14-15-tiden? Förste åkaren på nån sporthoj (hann inte se vad för nån) med väst och en bakom på en Duke(tror jag)?

Körde själv upp för snart ett år sedan, fick köra från trestad center in till vänersborg (kommer faktiskt inte ihåg hur vi tog oss till stan), edsvägen genom vänersborg, över dalbobron och tog av mot Karlstad. In på Gestadvägen (slingrig 70-väg), över till en grusväg så vi sedan kom till en annan slingrig 70-väg (som går paralellt med Gestadvägen) och tillbaka till trestad center.
Kan inte tänka mig det är så speciella "hinder" här omkring, förutom alla enkelriktade gator inne i centrum, kändes mest som att de ville kolla bromsberedskap (både i stan och på 70-vägen) och hur man skötte sig rent allmänt. Tror iof jag fick en ganska enkel uppkörning, känns så åtminstone.

Lycka till.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back