Hjälp behöver hyra mc till uppkörning....

Ducati Corse

Ducati Corse
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
Ducati 600ss 1996
Hej jag ska ta A-kortet nu i Augusti men behöver hyra en mc till det.

Hur får man enklast tag i en bra mc som passar till uppkörningen?

trafikskolor eller ngn uthyrare?

Tacksam för svar..

Man kan hyra av körskolan för en summa.
Vet dock inte priserna.
På Gotland kunde man hyra iallafall från körskolan om man körde upp som privatist.
Deras hojar är super att köra upp på.

Man kan hyra av körskolan för en summa.
Vet dock inte priserna.
På Gotland kunde man hyra iallafall från körskolan om man körde upp som privatist.
Men det är inte alla trafikskolor som släpper iväg sina hojar till privatister hur som helst. Det är ju lite chansartat att släppa hojen till någon som man vet inte har har körkort och som man aldrig sett köra. Fast man kan ju alltid höra sig för.

Angående uthyrare så vet jag inte hur de gör med uthyrning till någon som saknar körkort. Annars så kanske man kan låta en handledare hyra hojen av uthyraren och sedan låna ut den till en. Men jag vet inte hur det blir då om det skulle ske en olycka.

I Örebro vet jag att de flesta körskolor inte gärna hyr ut mc's till folk de inte kört med.
Just av den anledning att om någonting händer så står dom där utan MC och har en massa inkomster de missar. Chansar på att många skolor tänker likadant.

I Örebro vet jag att de flesta körskolor inte gärna hyr ut mc's till folk de inte kört med.

Precis. Och tar man ett par lektioner så kanske man får några ovärderliga sista minuten tips angående uppkörningen, och får hyra hojen. En firma i karlskoga hyrde ut hojen rakt av dock.

Just av den anledning att om någonting händer så står dom där utan MC och har en massa inkomster de missar. Chansar på att många skolor tänker likadant.

Hehe...lite lustigt det där. Det är en körskolefirma i Örebro som är utan en av sina hojar just nu pga av dom sköt av en gammal kedja som tog med sig motorblocket när den lämnade jordelivet...

Hehe...lite lustigt det där. Det är en körskolefirma i Örebro som är utan en av sina hojar just nu pga av dom sköt av en gammal kedja som tog med sig motorblocket när den lämnade jordelivet...

Precis, nu får de puttra runt på ER-5an istället. Och verkstan i Karlskoga har semesterstängt, väldigt surt för dom =/

Köpte min i April (ny från fabrik)
Och nej det är deras(körskolans) gamla hoj som

Skall dit på måndag på 100milaservice, har dock rullat 125mil nu, jag hoppas de har z750 eller något annat kul att provköra :)

Ok, bara undra, det var demomaskinen deras (svart) som bromsarna var skumma på, men det har jag postat om i ER-6 tråden.

Det stod en Z750 utanför, tillsammans med demo ER-6'an och en Versys tror jag det var, när vi var och hälsade på tidigt förra veckan. OM det var demo maskiner låter jag vara osagt, men jag tror det var så ;)

Ok skulle gärna villja få tag i en så man kan köra som privatist ist för en trafikskola som ska mjölka ur en pengar redan vart med om det när man tog det lätta kortet..

Någon som man kan hyra privat av ??????

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back