Jeppe^
Ny medlem
Nej detta är ingen hjälp tråd angående; min rs har skurit!, min rs varvar inte ur! vilket tändstift ska ja ha!
Utan nu e det så här att det hela började med att jag bytade kolv och alla packningar i cylindern för ja tyckte att det var på tiden innan det händer något otrevligt. När jag gjorde detta så råkade cylinderfots packningen spricka lite men jag tog packningsmassa och hoppades på det bästa.
När jag hade fått på allting igen så lät ja den stå på tomgång ett tag och sedan bar det ut. Men ja hann inte mer än 5 minuter innan den ''dog''. Fan i helvete nu har den skärt tänkte jag. Men jag rullade hem den iaf och den startade lika fint som vanligt när ja väl var hemma. Jag försökte köra några gånger efter detta men med samma resultat.
Jag försökte sedan tänka ut va fan det kan vara för fel. Först så bytte jag batteri och fixade ett nytt tändstift. Hjälpte inte
Sedan tänkte jag att det kanske var cylinderfots packningen som jävlades så ja rev ner, och när jag tagit av topplocket såg jag att det satt vatten droppar i cylindern, tänkte att fan nu läcker det in, så jag bytte packningen till en ny och såg till att den inte gick sönder. Jag kollade även de andra packningarn i topplocket ( oringen och den stora i den övre delen av topplocket) och där såg inte ut att vara några fel.
Nu är vi framme i 15/3 2007 så idag efter jag fått på allt efter att jag satt på den nya cylinderfots packningen så trodde ju att nu va det stopp på det förbannade läckandet. Men fan va mig ja kom bara 5 minuter tills den dog på samma sätt igen.
När den dör låter det som att den dränks kan man säga, den surar till och dör bara. Om jag sedan väntar några minuter går det att få igång den på tomgång men vid minsta gas låter det som den dränks igen.
Så nu frågar jag alla på sporthoj vad kan vara fel? tar emot alla gissningar, lösningar och expert råd.
Utan nu e det så här att det hela började med att jag bytade kolv och alla packningar i cylindern för ja tyckte att det var på tiden innan det händer något otrevligt. När jag gjorde detta så råkade cylinderfots packningen spricka lite men jag tog packningsmassa och hoppades på det bästa.
När jag hade fått på allting igen så lät ja den stå på tomgång ett tag och sedan bar det ut. Men ja hann inte mer än 5 minuter innan den ''dog''. Fan i helvete nu har den skärt tänkte jag. Men jag rullade hem den iaf och den startade lika fint som vanligt när ja väl var hemma. Jag försökte köra några gånger efter detta men med samma resultat.
Jag försökte sedan tänka ut va fan det kan vara för fel. Först så bytte jag batteri och fixade ett nytt tändstift. Hjälpte inte
Sedan tänkte jag att det kanske var cylinderfots packningen som jävlades så ja rev ner, och när jag tagit av topplocket såg jag att det satt vatten droppar i cylindern, tänkte att fan nu läcker det in, så jag bytte packningen till en ny och såg till att den inte gick sönder. Jag kollade även de andra packningarn i topplocket ( oringen och den stora i den övre delen av topplocket) och där såg inte ut att vara några fel.
Nu är vi framme i 15/3 2007 så idag efter jag fått på allt efter att jag satt på den nya cylinderfots packningen så trodde ju att nu va det stopp på det förbannade läckandet. Men fan va mig ja kom bara 5 minuter tills den dog på samma sätt igen.
När den dör låter det som att den dränks kan man säga, den surar till och dör bara. Om jag sedan väntar några minuter går det att få igång den på tomgång men vid minsta gas låter det som den dränks igen.
Så nu frågar jag alla på sporthoj vad kan vara fel? tar emot alla gissningar, lösningar och expert råd.