Hjälp en Nybörjare, trafikskolehoj. Bandit 650

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Hej gott folk.Jag letar hoj passande nya a2 behörighet.

länge snöat in mig på XJ6. Fick nu på omvägar ett förslsg att köpa en bandit 650 -09.

Jag lyckas inte hitta orginal kw på den, och hittar inte att bike har gjort rescension ang den.

Sen fick jag höra på omvägar att trafikskolorna har borrat dom till 700cc stämmer detta? tack för all hjälp
 

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Hittar inte slipon, hittar inte en tråd här om den? Är det något skit?

Eller heter den annat. Tycker bike borde rescensrrat den
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
GSF 650 Bandit kan du testa att söka på med.
Ja, förut borrade körskolorna upp dem till 700cc pga körkortskraven, något de inte behöver göra längre så det beror lite på hur gammal din hoj är om den är uppborrad eller inte.
Och ursprungseffekten borde du kunna se i registreringspappren eller på internet för din specifika hoj.
Annars har den 63kw i ursprungseffekt, vilket kan variera med olika årsmodeller lite...

Slipon finns det till den med, om du nu tänkte skaffa nåt sånt.
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Bandit 650 är en alldeles utmärkt hoj, dock kanske inte det roligaste alternativet då den är ordentligt tung jmf mot de andra hojarna i klassen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är marknaden stor? Näms inte alls här på sporthoj

Bra hoj jämfört med XJ6?

Åjo, nog nämns den en del på SH. Sök på "site:sporthoj.com 650 bandit" (utan "") på google så får du en del träffar. Sporthojs inbyggda sökfunktion suger balle. Det är väl en fullt fungerande och ganska anonym hoj. Skön sadel, upprätt sittställning och förlåtande att köra. Vanlig som körskolehoj för att det är en rätt stabil och lättkörd hoj som håller bra. Körskolan jag körde på hade en sån.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Alla trafikskolebanditer är inte uppborrade. Suzuki gjorde en sk uppborrad trafikskolebandit för tungt körkort. Sen hade en del trafikskoler även 650 varianten strypt till 25 kw för mellanklass.

Banditen tycker jag är en mycket bättre hoj än XJ:n. Framför allt är den inte lika surrig i motorvägstempo(XJ:n är högt drevad i den klassen). Varför inte den är populär beror förmodligen på att den ser lite tråkig ut i jämförelse med alla andra i den klassen.

Slipons finns garanterat i stort sett hos dom flesta tillverkarna. Hittar du inte....ja, då har du sökt fel.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Är marknaden stor? Näms inte alls här på sporthoj

Bra hoj jämfört med XJ6?

Jag har inte kört tex XJ6 men jag gillade absolut inte banditen. Kändes rätt gammal även fast den var relativt ny (kan ha varit 08-10). Jämför jag den hojen med typ hornet var skillnaden extremt stor i mitt tycke och värd varenda krona i mellanskillnad. Har heller aldrig sett den live av en privatperson sen jag tog kortet i juli -12.
 

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Är där ingen marknad för den? Jag vill inte köpa en hoj jag aldrig får såld.

Den har 15hk mer än XJ6 och ER6.

Hur står den sig mot dom?

Kan noll om detta..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är där ingen marknad för den? Jag vill inte köpa en hoj jag aldrig får såld.

Den har 15hk mer än XJ6 och ER6.

Hur står den sig mot dom?

Kan noll om detta..

Marknaden är väl ungefär samma som för xj6 skulle jag tro. er6 är en av de absolut vanligaste hojarna i Sverige däremot. Du får en bandit såld sålänge du inte sätter för högt pris. Hojmarknaden går i vågor för alla modeller, de flesta vill köpa på våren och sälja på hösten, försöker du sälja på hösten/vintern går det trögt, säljer du på våren eller sommaren går det lättare.
 

blozzor

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Ort
Skärgårdskommunen i Värmland
Hoj
Kawasaki ER6-N 08
Jag hade en Bandit -08. Helt OK hoj, tills den hamnade i diket, körde upp med den utan problem. Den hade en effekt på 63kw. Kommer dock tyvärr inte ihåg vad det var för märke på mitt slipon, men kika inne på motoaction.se finns säker där.
Bike har gjort en recension på en äldre årsmodell om det skulle var till någon hjälp för dig http://www.bike.se/test/mc-test/suzuki-bandit-650-179
 

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Jag blir endast lite orolig över varför det inte finns lika mycket prat till den som till XJ6/ER6. Och att det inte finns några alls på blocket sålda av privatpersoner.


Är min första hoj så vill verkligen vara+nöjd.

Tack för ni hjälper mig bolla tankar
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Får du Banditen för rätt pris är det bara att tjöpa:tummenupp
Personligen har jag hellre en Bandit än en xj6 mm då det går tretton på dussinet av dem. Har ju själv en bandit men en 1250 som jag är ypperligt nöjd med, med lite mods så blir den riktigt snygg enligt mitt tycke, kolla mitt garage för bilder.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag blir endast lite orolig över varför det inte finns lika mycket prat till den som till XJ6/ER6. Och att det inte finns några alls på blocket sålda av privatpersoner.


Är min första hoj så vill verkligen vara+nöjd.

Tack för ni hjälper mig bolla tankar

Nu är inte blocket något att gå efter, vänta tills mars/april, då dyker hojarna upp i drivor där.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag blir endast lite orolig över varför det inte finns lika mycket prat till den som till XJ6/ER6. Och att det inte finns några alls på blocket sålda av privatpersoner.
För att den inte längre finns i Suzukis sortiment kanske? De har väl valt att satsa på Gladius 650 istället antar jag. Själv har jag en Bandit 1250 som jag är helnöjd med. Sitter helt perfekt trots min långa längd. Sadelhöjden gick att justera samt att det var enkelt att vrida forpinnarna så att man fick ytterligare ett par centimeter där. Angående slipon så beställde jag ett GPR från brittiska http://www.gpr-motorcycle-exhausts.co.uk/c/393/GSF650-1250-Bandit--2007--.html Lika nöjd med det som med hojen i helhet!
 
Last edited:

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Nu finns det en xj6-n för 39000 på blocket, i Tranås. En bit att åka från Ystad men jag köpte min i Linköping, förvisso på sommaren.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
om du nu ändå kollar på Bandit 650. varför inte en titt på Suzuki SV650 ? typ samma typ av hoj. V2a som du får köra på A2.

Har inte XJ6 samma motor som min FZ6? Dvs med 72 kw (dvs 2 kw för mkt för A2) Jag kan ha fel.

Hade Fel. såg jag. Trodde inte den endast hade kring 57kw.

Bandit 650 verkar dock ha kring 90hk. (ca 63-65kw beroende på vart man kollar)

Hur som, skall du köra lagligt: Kanske en V2a är o tänka på? Du kommer ju få mer av hojens kraft på låga varv. skall du inte köra lagligt (dvs strypt) men vill att de skall se fint ut på pappret så. ja, då vet du vilka som har mest effekt i alla fall =)
 
Last edited:

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Nu finns det en xj6-n för 39000 på blocket, i Tranås. En bit att åka från Ystad men jag köpte min i Linköping, förvisso på sommaren.


Du menar den i jönköping? Hittar ingen Tranås.

Tack för all hjälp gott folk.

Jag har svårt veta vad som är bra. Hittat en Xj6 1000 mil för 39.

Det är den billigaste just nu. Är bara rädd att inte ha hittat en billigare.. för priserna lär gå upp? Mvh
 

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Ort
Ystad
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Jag tänkte ha fina papper men ostrypt. Gillar XJ6 för dens utseende. tråkigt dedär med att det ej går med slipon
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du menar den i jönköping? Hittar ingen Tranås.

Tack för all hjälp gott folk.

Jag har svårt veta vad som är bra. Hittat en Xj6 1000 mil för 39.

Det är den billigaste just nu. Är bara rädd att inte ha hittat en billigare.. för priserna lär gå upp? Mvh

Priserna kommer gå upp i mars, plana ut i april och börja falla i maj, och sedan falla under resten av året fram till slutet av hösten då de planar ut. Ungefär... Utbudet ökar också markant i mars, och håller hyfsad nivå under större delen av våren och sommaren.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top