Hjälp! Fattas det här från min AGV XR-2 ?

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Köpte en oanvänd hjälm begagnat igår, kommer dock hem och misstänker att en sak fattas på den som antagligen har med ventilationen å göra.

Kolla in bilden, vetifan riktigt vad det kallas eller vad det är. Är det någon som har samma hjälm som jag som kan intyga på att den satt där från början? AGV's kundservice är urdålig. Har en XR-2 Motogp Rossi något.

Hade vart gött om någon vet, så kunde man antingen ringa tillbaka till snubben å be han hitta skiten eller beställa nytt om det är bra att ha :tummenupp
Oddset är väl litet att någon har eller har haft samma hjälm? Men gör ändå ett försök!

Tack på förhand!

PS: <-- Min hjälm!

Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
saken du syftar på är nässkydd eller vad det kallas ,, det är till för att reducera imma på visiret. vissa hjälmar e den väldigt efektiv på, andra --- inte lika mycket.

skulle inte kunna tänka mig att det INTE har suttit ett men som sagt, jag vet inte med säkerhet

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Ser efter nu och det finns spår, alltså hack i hjälmen där det troligtvis har suttit ett! Måste vara på grund av det, eller antagligen bara ventilationshål? Vill veta lite mer konkret innan jag slänger iväg ett sms till säljaren, trodde jag betalade för en komplett hjälm :)

Tack !

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
På min Nolan följde det med ett nässkydd men inte till min Shoei. Det kan mycket väl vara extra tillbehör.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Skulle tro att det är ett extra tillbehör.

Edit: bra att man är snabb.

Kan ju faktiskt vara så att han har köpt ett sånt till hjälmen, och sen ångrat sig och tagit bort det, lämnat tillbaka det, och sålt hjälmen till dig?

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Mycket möjligt, såg att det kostade 95:- i Duell-katalogen så det var inte så farligt heller, fick iaf AGV påsen med, så det räcker. Lär inte behöva någon manual eller tråkig broschyr haha.

Frågan är bara om det är någon återförsäljare som har näs-skydd specifikt till den hjälmen, skulle aldrig i hela mitt liv tro det. Får väl höra om de kan beställa in, känns ju som en väldigt effektiv sak, och har man ändå en påkostad hjälm så vafan! Eller vad säger ni? :D

Tack för snabba svar, :)

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Mycket möjligt, såg att det kostade 95:- i Duell-katalogen så det var inte så farligt heller, fick iaf AGV påsen med, så det räcker. Lär inte behöva någon manual eller tråkig broschyr haha.

Frågan är bara om det är någon återförsäljare som har näs-skydd specifikt till den hjälmen, skulle aldrig i hela mitt liv tro det. Får väl höra om de kan beställa in, känns ju som en väldigt effektiv sak, och har man ändå en påkostad hjälm så vafan! :D

Tack för snabba svar, :)

Det är ju bara att kolla vilka som är Duells-återförsäljare, så kan dom ta hem ett nässkydd åt dig :tummenupp Tycker det blir mycket bättre med nässkydd, annars immar det igen direkt när det är kallt.

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Det är ju bara att kolla vilka som är Duells-återförsäljare, så kan dom ta hem ett nässkydd åt dig :tummenupp Tycker det blir mycket bättre med nässkydd, annars immar det igen direkt när det är kallt.

Min erfarenhet är att nässkyddet inte gör så värst mycket mot imman. Det enda som verkligen hjälper är ett dubbelvisir, typ Shoeis pin-lock. Jag köpte nässkyddet för det kändes konstigt utan, eftersom jag var van vid att ha det på min gamla hjälm.

Mycket möjligt, såg att det kostade 95:- i Duell-katalogen så det var inte så farligt heller

Det var billigt, till min Shoei kostade det mellan 2 - 300.

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
ZX10R
Nässkyddet skall sitta med tre fästen framme på hjälmen, finns som reservdel å jag tippar på att det är samma till alla AGV hjälmar. Satte ett sånt på min AGV Ti-tech hjälm, å jag har beställt ett nytt då ett av de tre färstena gick av på skyddet.

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Okej, får se fram mot säsongen om det är något som kommer behövas :)

I Duells katalogen kostade skyddet 99:-, antar att återförsäljaren tar lite mer betalt då.

Och hjälmen, sitter som smack, inte en repa och inte en endaste slitning på gummilisterna eller skumgummit på insidan. :)

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...