Hjälp fort!!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har försökt tillsammans med en duktig mc-mekaniker att få dit undertailen på hojen.... Såg väl ut att lyckas förutom att ALLT är för långt ner!! och när jag skulle sätta dit Cuts:en så klickade det till men den sitter för högt! , det var inte med någon bruksanvisning så vi kom inte på vad fan dessa skruvar(2st) Skulle sitta! SNÄLLA hjälp mig fort! Kan nu alltså inte ens få dit min cuts... :gråta
 

Bifogat

  • skuvjävel!.jpg
    skuvjävel!.jpg
    49.9 KB · Visningar: 398

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Re: Re: Hjälp fort!!!

ducati748rs skrev:


Känns inte kul när nya grejer suger på det viset....

NEJ!!! Och dyrt var det! Men fatta! ingen bruks.!!!... :confused: Tur att Ravis lagt upp lite bilder hur man sågar i en annan tråd...Det hjälpte mycket i början :tummenupp

allt verkade ju flyta på.. fick till och med dit skylten på ett snyggt sätt och så när man ska sätta dit det sista...

-SJÄLVKLART, Det ska jävlas! :finger

aja!, Det ordnar sig nog till slut!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Re: Re: Hjälp fort!!!

maverick_750rr skrev:
Duktig? :rolleyes:

-Japp, Jobbat som MC-MEK i 15 år... :fakta

Hur kan cutsen sitta för högt?

- Tail:en och sido kåpan sitter m.a.o för lågt, så det "klickar inte in..

Ska inte skruvarna sitta i sidorna på undertailen?

-Nope.. , finns inga skruvhål kvar...tror att det på något sätt ska sättas mot aluminiumramen..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Re: Hjälp fort!!!

Kongo skrev:
maverick_750rr skrev:
Duktig? :rolleyes:

-Japp, Jobbat som MC-MEK i 15 år... :fakta

Hur kan cutsen sitta för högt?

- Tail:en och sido kåpan sitter m.a.o för lågt, så det "klickar inte in..

Ska inte skruvarna sitta i sidorna på undertailen?

-Nope.. , finns inga skruvhål kvar...tror att det på något sätt ska sättas mot aluminiumramen..

15år..... och kan inte få på en undertail provisoriskt eller nåt? jaja.....

I min undertail ska man skruva fast den med just 2 skruvar i bakramen.

750RR
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
dom 2 ska sitta med den plastbiten som sitter längst bak i ramen som håller upp kutsen, den med en skruv.....kilar ut o tar ett kort istället
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
1. detta är längst bak på ramen, här satt baklysena innan dom flyttades inåt.


2. här ska du ha det gamla bakljusfästet, du får klippa det lite så att det passar, jag har byggt ett eget.

3. Istället för att använda dom pluggarna du visade bild på så är det bättre att du tar 2 M5 bultar och 2 låsmuttrar som du sätter in i cylindern, detta gör att du får fästet att sitta bättre och inte svikta massa som det gör med pluggarna du har.

4. Här satt fästet innan på bakljusen, det är det du skall använda.

5. Här sitter numera bakljusen, i samma fäste som cutslåset.

6. Sätt gärna ett par brickor mellan fästet och bakljuset så att det kommer längre bak, då det gärna vill att bakljusen åker in om du gör stoppies, alltså bakljuset skall komma ut ur undertrayen mer.

Om du inte fattar nåt av detta så är det jag som e kass på att förklara, men hoppas att du fattar vad jag menar.

annars kontakta mig igen så tar vi det på telefon.

//R
 

Bifogat

  • kuts.jpg
    kuts.jpg
    67.8 KB · Visningar: 292

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Ravetrancer skrev:
1. detta är längst bak på ramen, här satt baklysena innan dom flyttades inåt.


2. här ska du ha det gamla bakljusfästet, du får klippa det lite så att det passar, jag har byggt ett eget.

3. Istället för att använda dom pluggarna du visade bild på så är det bättre att du tar 2 M5 bultar och 2 låsmuttrar som du sätter in i cylindern, detta gör att du får fästet att sitta bättre och inte svikta massa som det gör med pluggarna du har.

4. Här satt fästet innan på bakljusen, det är det du skall använda.

5. Här sitter numera bakljusen, i samma fäste som cutslåset.

6. Sätt gärna ett par brickor mellan fästet och bakljuset så att det kommer längre bak, då det gärna vill att bakljusen åker in om du gör stoppies, alltså bakljuset skall komma ut ur undertrayen mer.

Om du inte fattar nåt av detta så är det jag som e kass på att förklara, men hoppas att du fattar vad jag menar.

annars kontakta mig igen så tar vi det på telefon.

//R
Tack mannen :tummenupp ! You save my day!!
 
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Top