hjälp/frågor ang motard och enduro

speedy_speed

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
stockholm/gbg
Hoj
giXXXer
tjena!

har nog bestämt mej för att det e motard jag vill köra å skaffa men va e skillnad mellan enduro reggad å landsvägsreggad? kan man köra enduro-reggad på landsvägg å om inte va krävs för att manskall göra det?
hittat massa hojar på blocket å e stooor skillnad på pris fastän hojarna e nästan från samma år å liknande!har ni bra tips om nån första hoj(motard)!skicka gärna länkar (blocket etc,gbg området)

mvh
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Enkelt svar: En E-reggad hoj får du bara framföra på vägen om det är till / från el träning eller tävling och du innehar enduro licens..

lv-reg är landvägsreg dvs som en vanlig mc så ska du ha den till annat än tävling / träning köp en lv reggad! :tummenupp
 

Ferret

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96
lånar tråden lite...

Det här med att man bara får köra e-reggad till och från träning, hur hårt håller alla på det?
gäller försäkringar osv om man kör på vanlig väg?
är det inte svårt för polis/försäkringsbolag att bevisa att man inte är på väg till träning?
 

Ferret

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96
hmmm... har just forskat lite extra här på forumet och har insett att det kanske inte är världens bästa idé...
Svemoträning, licens, försäkring osv...
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Ferret skrev:
2581976 lånar tråden lite...

Det här med att man bara får köra e-reggad till och från träning, hur hårt håller alla på det?
gäller försäkringar osv om man kör på vanlig väg?
är det inte svårt för polis/försäkringsbolag att bevisa att man inte är på väg till träning?
Folksam, Trygghansa och bilsport&MC sager i varje fall att deras "offroadforsakring" som ar for bade E och LV reggade hojar ãr samma och galler samma oavsett vilken hoj det ar, att de inte gor nagon skillnad mellan dem langre. Sen vad de sager nar stunden val ar kommen kan ju vara en annan, sa om man inte far det pa papper i forvag kanske man borde tanka om. Trafikforsakringen galler ju annars alltid sa varfor inte kopa en helt oreggad cross och trafikforsakra. :rolleyes:
Vad galler farbror bla sa kanner jag till att det ar 800kr vid forsta foreteelsen och av med korkortet om det upprepas (olovlig korning) om du kor utan E licens eller inte ar pavag till en traning eller tavling. Sen att polisen inte vet skillnaden pa E och LV.... sen kan de inte traningstiderna sa bra heller. Man ar ju alltid pavag till traning, eller hur?
Sjalv hade jag (efter allt strul med det) valt att kora E regg med min hoj och inte orkat bry mig om att LV regga den, men nu ar den ju registrerad och det ar skitskont att inte behova tanka pa traningstider och licens.
kop LV regg!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top