Hjälp..fyllevisor..snapsvisor

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Jag måste sätta ihop ett vishäfte med snuskiga små visor av olika slag, till en fest IMORGON :skrämd.

Någon som har bra förslag?

Jag har ju bott utomlands o inte varit på så många svenska fylleslag :P
Tror att det är en jävligt begränsad skara som kan tralla med till Whiskey in the Jar :gnissla även om jag kan skråla den utantill.

Det är en tjejfest:tuttar (iallafall i början) så massa snuskiga visor som dom kan sitta o fnittra åt..med kända melodier tack :P

Tack på förhand :)
:nurse

Edit... jag HAR googlat men jag hittade inget roligt :P

Tror att det är en jävligt begränsad skara som kan tralla med till Whiskey in the Jar :gnissla även om jag kan skråla den utantill.

Alla "Metallicafanwannabes" kan säkert tralla den utantill då det är den enda låt de vet om...... Deras/Metallicas bästa låt liksom :hihi
(Men det kanske inte kommer så många sånna på festen)

Vad dom inte vet är att det inte är en Metallica låt utan en cover :dummer

Dom är nästan lika bra bägge 2 fast jag föredrar nog orginalet i sitt lugna tempo:yoparty

Last edited:
2963614 Alla "Metallicafanwannabes" kan säkert tralla den utantill då det är den enda låt de vet om...... Deras/Metallicas bästa låt liksom :hihi

Vad dom inte vet är att det inte är en Metallica låt utan en cover :dummer

Dom är nästan lika bra bägge 2 fast jag föredrar nog orginalet i sitt lugna tempo:yoparty
Dude det finns oändligt många varianter av den låten.

Dude det finns oändligt många varianter av den låten.

Jag vet! <----- Boldade för att du verkligen skall förstå att jag visste BIgtime!

Edit: Man vill junte framstå som värsta loosern ju, då blir man trackad av alla supercoola Sh medlemmar vilket resulterar i att man gråter och ligger sömnlös i en vecka.

Last edited:
Jag tycker att den här är bra, kort och koncist ska det vara. Fast den är inte särskilt snuskig. :rodnar

"I gällivaretrakter, äh, skål"

När gäddorna leker i vik o vass och solen går ned bakom Sjöbloms dass, JA DÅ E DET VÅR.. Se upp därnere.

När kukarna står som hammarskaft och fittorna rinner som hallonsaft, JA DÅ ÄR DET VÅR.. SKÅÅL!!!!

Alla "Metallicafanwannabes" kan säkert tralla den utantill då det är den enda låt de vet om...... Deras/Metallicas bästa låt liksom :hihi

Jo jag vet att Metallica försökte sig på den men det skall vara en knotig liten gubbe på en pub eller Thin Lizzy som skrålar den ;)

Det funCkar inte :gråta

varför skall man ha ett vishäfte överhuvudtaget?? Dom har ju singstar förfaan :gnissla

Last edited by a moderator:
2964057 När gäddorna leker i vik o vass och solen går ned bakom Sjöbloms dass, JA DÅ E DET VÅR.. Se upp därnere.

När kukarna står som hammarskaft och fittorna rinner som hallonsaft, JA DÅ ÄR DET VÅR.. SKÅÅL!!!!
Hästen den har fyra ben, tuppen den har två, kuken den har inga ben men den kan stå ändå.

Int nu men nu! (finsk dialek)

När sädesfälten böja sig för vinden (långsamt och högtidligt)
Står en jävul där å böjer dem tillbaks, skål! (snabbt)

Jag måste sätta ihop ett vishäfte med snuskiga små visor av olika slag, till en fest IMORGON :skrämd.

Någon som har bra förslag?

Jag har ju bott utomlands o inte varit på så många svenska fylleslag :P

Det är en tjejfest:tuttar (iallafall i början) så massa snuskiga visor som dom kan sitta o fnittra åt..med kända melodier tack :P

Tack på förhand :)
:nurse

Edit... jag HAR googlat men jag hittade inget roligt :P

Visserligen har du ju redan haft festen nu, men du kanske ska ha fler fester? Jag har några fräcka låtar på datorn i mp3-format som kanske kan vara kul på nån fest om man har lite sjuk humor :D ifall du vill ha? Namnet på låtarna är som följer.
1. Brittas Fitta.
2.Jag Har En Tjej Serru.
3.Min Mus Sitter i Grana.
4.Sluta Röka.
5.Kärringen Klippte Lurvetufsa.
6.Knulla E Ett Vackert Ord.
7.Å Musen Å Ja`.
8.Pojkarna som busar.
+ 2 låtar av Eddie Meduza som är så fräcka så man inte ens kan skriva namnet på dom här. :D :tummenupp

Visserligen har du ju redan haft festen nu, men du kanske ska ha fler fester? Jag har några fräcka låtar på datorn i mp3-format som kanske kan vara kul på nån fest om man har lite sjuk humor :D ifall du vill ha? Namnet på låtarna är som följer.
1. Brittas Fitta.
2.Jag Har En Tjej Serru.
3.Min Mus Sitter i Grana.
4.Sluta Röka.
5.Kärringen Klippte Lurvetufsa.
6.Knulla E Ett Vackert Ord.
7.Å Musen Å Ja`.
8.Pojkarna som busar.
+ 2 låtar av Eddie Meduza som är så fräcka så man inte ens kan skriva namnet på dom här. :D :tummenupp

Nästa gång jag har fest får du ett PM :) :hårdhajja

(Titta varandra djupt i ögonen, utbrist sedan.)
NUU SATAN!
Jag kan verkligen se framför mig hur två killar från norrbotten skriker det där, för att sedan häva i sig en "shot" (shot = vanligt drycksglas i norrbotten) hembränt, för att sedan skrika rakt ut så spottet sprutar. Lite senare på kvällen hamnade de båda i ett rallarslagsmål med varandra efter att promillehalten passerat 4.

Det finns två snapsvisor som man kommer hur långt som helst på.

Finska cykellandslagets:
HOJ!
(sen dricker man)

O sen den danska:
Icke nu, icke nu meeen NU!
(sen dricker man)

Du behöver inte ens ha dom på papper. Även med över en promille lär man sig dom utantill på en snaps :)

Ha skoj imorrn och drick inte för lite :p

Det finns två snapsvisor som man kommer hur långt som helst på.

Finska cykellandslagets:
HOJ!
(sen dricker man)

O sen den danska:
Icke nu, icke nu meeen NU!
(sen dricker man)

Du behöver inte ens ha dom på papper. Även med över en promille lär man sig dom utantill på en snaps :)

Ha skoj imorrn och drick inte för lite :p

Fy fan, jag lärde mig både den Finska å Danska låten på mindre än 30 sekunder, är jag lättlärd? eller är jag ett geni? :D :va :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick