Hjälp, hur skall ja göra???

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Jag vill ha en sporthoj.

Eftersom jag inte vill åka dit för olovlig körning så måste jag strypa ner den till 25kw, vilket gör att hojjen går skit vad jag har förstått. Sedan måste den reggas som 25kw också...

Alla som ligger på blocket som det står: 25kw i papprena, är ju inte strypta ändå.

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Av egna erfarenheter så tycker jag inte att en hoj som är strypt går så skit dåligt. visst det är en skillnad men man överlever 2 år tills man får det tunga kortet, om man är så pass orolig för att åka dit. testa dig fram skiljer säkert från hoj till hoj pga hur pass bra service som gjort, men ta inte ut sorgen i förskott.

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha FJR 1300
Alla hojar som är strypta går inte som skit. Har du inte kört den ostrypt har du heller inget att jämföra med och när du väl får köra den ostrypt så blir du bara GLAD!

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Om du har tänkt dig åka strypt så kan jag av egen erfarenhet säga att en 600R går mer eller mindre "skit". Men en strypt hoj behöver inte vara tråkig för det, en lagom twin funkar helt ok strypt. T.ex Sv:tungan

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Kan ni räkna upp lite olika hojjar som går bra strypta?

En så länge har jag bara hört att GSXR går skit.

EDIT: Jag vill ju verkligen ha en sporthoj, men det känns som om mer och mer talar emot..

Pemmsi

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Yamaha FZR 600r
Jag har en Yamaha FZR 600r som är strypt.. Och jag tycker att den går fin fint. Men jag har inte så mkt att jämföra med, kör kawasaki ER-5 på körskolan och den går väl också hfysat, men som sagt jag har inte så mkt att jämföra med än...

Jonthe

bigblock
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
R1 -98 & YZ450F -06
Jag har en R1a som jag precis strypt till 25kw :yoparty Ska in på regbesiktning i slutet av månaden.. Jag tycker inte den går speciellt dåligt, visst är det stor skillnad mot ostrypt, men jag tycker den är kul att köra och antar att jag kommer bli överlycklig när jag får plocka bort strypningarna :tungan Men 1000cc är nog antagligen inget att satsa på om man ska köra 25kw, iaf inte om man ska lyssna på vad som sägs här på sporthoj! :tuttar

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
motard e ditt svar..
tror man kan ha bra mycket roligare på en strypt motard än en sportis :tummenupp

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Hoj
Honda VFR1200F
Hade en Kawasaki ER-5 som var stryp, och den gick riktigt bra i det utförandet. Riktigt bra nybörjarhoj också :tummenupp

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Kom o tänka på, ut över sv 650, att SZR 660 borde var kul som strypt. Sportighoj med stånka, kanske kan vara något?

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
alla hojar går att strypa ner till 25kw. men sedan om dom går bra stryp är en annan fråga. jag kör inte stryp i allafall, brickorna åkte bort så fort regbesiktningen va klar:D

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
Risken o åka dit är ju minimal så....

Det trodde jag också. men risken finns där faktiskt. I förgår fick jag en tid av farbror blå till ny regbesiktning då ny strypsats måste införskaffas iom att den hade försvunnit och så får den strypas av verkstad : / sura cash men ja :) Fick ju ha kul ett litet tag innan det började kosta lite knas

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Bara Motocross numera!!
Kan ni räkna upp lite olika hojjar som går bra strypta?

En så länge har jag bara hört att GSXR går skit.

EDIT: Jag vill ju verkligen ha en sporthoj, men det känns som om mer och mer talar emot..

Håller med "OZEO" Motard är nog det enda rätta svaret... "Genomled" mina 2 år med motard..:tummenupp

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
hehe jag provkörde min fzr en tur när den va strypt. det var enormt tråkigt.
man får hålla full gas hela tiden för att ens komma nån vart man vad spelar det för roll att man har full gas när det är trottelstopp så att den slutar varva vid 5500rpm? + mega strypningar i insuget till brickor med 10mm hål.

motorvägsfart var 110km/h ganska prick om man höll stumt 5 minuter. nerförsbacke kunde man komma upp i 120 med lite tur ;)

köra om bilar är ju mer eller mindre uteslutet eftersom man knappt kommer om. vad hjälper det att tagga ner en växel om de ändå itne går att varva över 5500rpm där faktiskt effekten finns att hämta?

nä som sagt, det blev endast en provtur och det var inte ens kul så jag gjorde aldrig om det. min slutsats är att det inte går att ha kul med 25kw.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Min gamla 125:a var strypt till 11 kW och den hade jag sjukt roligt på. Det gäller bara att köra på rätt ställen och med rätt folk.
Jag skulle nog satsa på en ZX400R t.ex. eller liknande minisporthoj och strypa, de lider inte lika mycket av strypningen och är ändå grymt roliga. En RGV250 eller RS250 kanske kan va nåt också.

hordac

Guest
hehe jag provkörde min fzr en tur när den va strypt. det var enormt tråkigt.
man får hålla full gas hela tiden för att ens komma nån vart man vad spelar det för roll att man har full gas när det är trottelstopp så att den slutar varva vid 5500rpm? + mega strypningar i insuget till brickor med 10mm hål.

motorvägsfart var 110km/h ganska prick om man höll stumt 5 minuter. nerförsbacke kunde man komma upp i 120 med lite tur ;)

köra om bilar är ju mer eller mindre uteslutet eftersom man knappt kommer om. vad hjälper det att tagga ner en växel om de ändå itne går att varva över 5500rpm där faktiskt effekten finns att hämta?

nä som sagt, det blev endast en provtur och det var inte ens kul så jag gjorde aldrig om det. min slutsats är att det inte går att ha kul med 25kw.

Tycker du inte att du överdriver lite väl mycket nu? Jag var senast ikväll uppe i 150 och kände att den hade en hel del kvar att ge.

jajemen

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Honda CBX 550 F
Ja har precis strypt min gsxr 600 och den går rent å fint men den sprärrar ju vid 7000 varv och maxar ca 160 km/h. Jag tyckte det var kul iaf men så var det första gången jag körde något på 2 hjul med mer effekt än 5hk :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy