hjälp johan nu!

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
jag och polaren är i linköping nu i helgen.
Hans r6a har pissat ut massa kylarvätska och
nu undrar han hur man fyller på :lol
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Tellet skrev:
jag och polaren är i linköping nu i helgen.
Hans r6a har pissat ut massa kylarvätska och
nu undrar han hur man fyller på :lol

Ja, om han undrar så förklara det för honom. För det kan väl aldrig vara så att inte du heller vet?
Fyller på gör du i behållaren i plast som har nivåmarkeringar på sig. Men varför kastar hojen vatten? Det är ganska svårt att få en motern motor att koka, om han nu inte har överfyllt den nyss.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Nej, nej, STOPP!
Fyll inte på kylarvätska själv, det måste göras av en auktoriserad verkstad.
Har en polare som gjorde det själv en gång men det blev fel koncentration och det hela slutade med härdsmälta och tomma fickor.
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Tellet skrev:
tyvärr så är det nog det :hihi :hihi .. han har alltid alltid fel..

vart fyller man på? expantionskärlet? :3freak

Antingen i exp.kärlet som sitter vid växelspaken eller så kan ni ta bort svartaplastkåpan på högersida så fyller ni direkt i kylaren.
 

Davidk

Guest
heheh här säger man inget men om man kör hojj bör man juh veta hur man underhåller hojjen :D lycka till :tummenupp
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Ett trick som jag lärde mig av Bosse Bildoktorn, man kan lossa på en slang och blåsa in vatten försiktigt med ett sugrör. Tänk på att kylarvätska är giftigt så man får ta en plastpåse i munnen oxå så man inte dör på kuppen men det är ändå säkrast att lämna in hojen på verkstad.
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
lite mer seriöst nu dåå

så här ligger det till.. hojjen går väldigt varmt.. ligger på över 100 grader när jag kör i stan, de har den inte gjort förut.. o typ på motorvägen låg den på 98-99, den brukar ligga runt 85 annars.. såg att expasionskärlet var tommt så fyllede det, men han går fortfarande varmt... finns det en termostat som på bilar?? (ja, antagligen) .. kan de vara den som gått pajj ? fläkten kommer heller inte igång som den ska, förut gick igåång vid 102-103, nu gick den typ igång över 110!! några bra anledningar till detta beteendet?? :Bugar
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Skruva loss den lilla svarta plasten där "titthålet" finns, (sitter med 2 skruvs) Sen lyfter du på gummilocket och fyller på till max-sträcket. Ta typ 50/50 blandning.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top