Hjälp!! Måste hyra hoj till uppkörningen!!

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Tja, jag har fått en uppkörningstid om en och en halv vecka och det är i uppsala. Alla vuxna jobbar så jag kan inte få dit hojen på något sätt!!
Måste hyra...

Är det någon som vet vart man kan hyra lätt mc för uppkörning!?!? (Ska köra upp privat!)

Mvh
/T

skyrider

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
xt125r-05
tja :) har liknande problem... fast jag har hoj att köra upp på :)
klarade teorin i helgen, men nu måste jag vänta ändå tills 17 juli innan jag kan köra upp... finns det något sätt att hitta tidigare tid?
ska ta körlektion på trafikskola på onsdag... kan de hjälpa hitta tidigare tid?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag vet ju inte hur lätt eller svårt det är att få hyra en hoj för uppkörning. Det borde dock inte vara helt omöjligt.
Annars tror jag att den bästa chansen är att prata snällt med någon trafikskola. Det händer att dom inte använder alla hojar samtidigt och då kanske dom kan tänka sig att låna ut en mot den vanliga ersättningen för lån av MC vid uppkörning. Det är dock långt ifrån säkert. Det kan hända att dom vill att man ska ha kört med dom då också innan. Men det skadar ju inte att ringa runt och höra. Jag har för mig att dom tar ca 1000 kr för lån av hoj till uppkörning om dom går med på det.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
inte för att vara sån men jag tror nästan du kan avboka den tiden redan nu.

ska du hitta ett uthyrningsföretag som hyr ut en 125a får du nog leta länge. det du kan göra är att försöka med en körskola. men har svårt att tro att dom lånar ut den till en villt främmande människa.

sen va väl problemet att du inte kan få dit hojen? ska dom följa med dej till vägverket så går de en halv dag till för dom. och det brukar dom varken ha tid lr lust med om du inte har gått utbildningen hos dom.

men lycka till.

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
kan du inte köra dit den några dagar innan och ta buss dit sen? och sen ställa hojjen om du inte klarar det och ta buss hem eller nåt sånt :)

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
skit samma :(, fick avboka tiden, har 23 juni vid Tullinge istället... Aja tack för svaren i alla fall.

Mvh
/T

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM