Hjälp med att frakta MC - Falkenberg --> Stockholm

melchor78

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2013
Hej

Jag håller på min mitt MC-kort, är väldigt stressad över att säsongen tar slut snart. Min första hoj jag tänkt köpa blir en Honda Hornet och jag hittat ett bra objekt som såg intressanta ut. Syftet är att intensivträna parallellt med skolan och hoppas på att jag hinner ta det nu.

Postens Pall.ett kostar 1300kr för frakt till Stockholm. Då jag ringde förklarade de att det är endast företag som kan använda tjänsten, samt att jag själv ansvarar för emballage. Är det verkligen sant?
Att hitta någon som ställer upp med att köra 60mil verkar svårt tyvärr.
Andra fraktbolag, om jag åker ner för att se att hojen är schysst så behöver jag kunna skicka dem samma dag jag är där.
Jag har någon som kan tänkas sig köra den till Stockholm nästnästa helg, men då blir det resa till falkenberg med tåg+hyra av bil + släp + bensin

Jag har två ting emot mig 1) Tid, då säsongen börjar ta slut, jag behöver hojen som fort som möjligt 2) Pengar, då jag är pappaledig nu är det begränsad plånbok.

Någon som har bra tips på hur det går att lösa? Finns det någon som har någon kreativ lösning, som kanske kan hjälpa mig i detta.

Tacksam för svar.

Last edited:
Jag har använt http://www.bpkarlssonmobelexpress.se/ tidigare med mycket gott resultat, vill minnas att priset var väldigt humant runt 1500 kr. De kör Stockholm-Göteborg.

Annars är det väl enklast att hyra skåpbil, bila ner, köpa, lasta, hem igen. Du ska väl dit och titta på den oavsett utgår jag från.

Om du ändå ska ner och titta på den, bjud med någon som har kort och en dag över, sen kör han/hon hem hojen och du åker bakpå. Två biljetter ner, soppapengar hem, och en pizza eller två till den som kör :tummenupp

k1322: Jag ringde dem nu, 1600kr skulle det kosta och v.41 kunde de leverera. Det blir tyvärr lite sent för mig, men tack för tipset.

Hoztic: Jo, det vore smutt, försöker ragga ngn just nu ;)

skriv en blänkare i gruppen "truckers paradise" på facebook och se om nån lastbil åker den vägen och har plats över och kan ta med en mc

har du tur så kan du åka med ner och hem

Last edited:
Om du har en så begränsad plånbok kanske ett hojköp inte är det smartaste. Har hört att det kan bli en dyr hobby...

Jimmy: Jag vill förtydliga att mitt inlägg inte är ett rop på gratis hjälp. Min ekonomi klarar mc, det handlar om prioriterigar. Och pappaledig är man inte för alltid ;)

West: Kan du förklara närmare hur det skulle gå till? Jag skickar PM

die-dulci-fruere: Jag gick med där, skall ställa frågan. tack

Jimmy: Jag vill förtydliga att mitt inlägg inte är ett rop på gratis hjälp. Min ekonomi klarar mc, det handlar om prioriterigar. Och pappaledig är man inte för alltid ;)

West: Kan du förklara närmare hur det skulle gå till? Jag skickar PM

die-dulci-fruere: Jag gick med där, skall ställa frågan. tack
Ett tips kan ju vara att svara folk på riktigt, så ser dom att du ha svarat dom också ;)

Är det någon som kan tänkas hjälpa mig med detta denna vecka, senast i helgen? Jag betalar bra för hjälpen.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick