hjälp med avstrypning (aprilia)...

Crustjov

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
04, aprilia rs 125 tuono
heeej... jag har en Aprilia RS 125 touno, av 04
år modell. jag har nyss köpt hojen, den är både
fet o fräck, men den är slö som satan, o jag
undrar om nån kan hjälpa mig o förklara hur
strypningen sitter? kan man öka effekten bara
delvis? jag tror att den har gått ostrypt innan
sen när den stryps så blir den slöare. från
5:ans växel ner till 4:an händer absolut
ingenting o den gör bara 100km/tim:mad: .//crustjov

Crustjov

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
04, aprilia rs 125 tuono
Läs i stickyn!!!! :mad:

Jag har läst i stickyn, men på punkt nr 3 står det så här "Punkt tre då, variabel avgasport allmänt känt även som ”rejv”.
För att kolla om den variabla avgasporten är inkopplad, det är mycket sällan den är det från fabrik.
Så kikar man helt enkelt under tanken på höger sida, lite till höger från batteriet så finns det en massa olika kontakter och kablar där kikar man om man kan se någon kabel som inte är ihopkopplad, om så är fallet så är det bara att koppla ihop dessa, detta är även suveränt då det bara är att koppla ur dessa före besiktningen." jag hittade kabeln som inte var ihopkopplad, men vet inte var jag ska koppla in den någonstans, skulle behöva lite hjälp med det... MVH crustjov

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
...jag hittade kabeln som inte var ihopkopplad, men vet inte var jag ska koppla in den någonstans, skulle behöva lite hjälp med det... MVH crustjov
Vilken kabel hittade du? Den med grön & vit sladd, eller den med svart (och vit?)?

Om du tittar till höger om batteriet, ser du då en guldig solenoid? Annars har du ingen variabel avgasport vilket inte jag heller hade - varken RAVE-box eller RAVE-ventil.

Då är det inte mkt att göra, då får du köpa det begagnat på E-bay DE, E-Bay CO.UK eller Blocket om du har tur om någon säljer (alt. nytt om du har cash; Går på runt 4000 SEK om du köper via Aprilia åf + lång leveranstid).
Räkna med 1500 SEK till 2000 SEK om du köper det begagnat, eftertraktat.

Jag köpte allt mitt på E-bay, gav över 1500 SEK då bladet och wiren (mellan solenoid och avgasport) var sprillans.

Det du ska ha isf är solenoid, wire, bladhus, blad samt rave-boxen (som kopplas in till sockerbiten som hänger löst bredvid din CDI-box i cutsen).
Oftast är solenoiden, wire, bladhus, blad i ett paket och rave-boxen i ett annat.

EDIT: Du kan ju försöka kolla upp om du har strypt avgasrör först, har du det och vill inte skära upp det och plocka ur sakerna är det onödigt att köpa avgasport då det i princip inte ger någonting då - går snarare bara sämre.

Och förstås om du hittar solenoiden och allt så är det lugnt, då är det bara ignorera texten ovanför (som kanske kan vara till hjälp för någon annan). :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...