Hjälp med bestyckning!

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Har inte råd att leja bort det, så jag försöker med eran hjälp. :tummenupp

Hojen går väldigt fett på lågvarv. Gick tunt på högvarv tidigare. (har satt ett grillnät över insuget nu, blev mkt bättre.)

Kollade munstyckena förut.
På låg sitter det #38 (org. #38)
Men på hög satt det #140.:va (org. #155)

Akra helsystem o k&n sitter på. Hojen är en zx9r -98 i fighterutförande.

Hur mkt är lämpligt att gå ner på lågen? #35 -#30? Bluddrar väldigt mkt på lågvarv nu. Vet inte hur mkt varje steg på munstycken gör.

Nuvarande bestyckning känns jävligt skum med tanke på system o k&n? Visst sitter det inga kåpor på, men ändå?

Tror även att jag ska upp lite på högfarten. Det kan jag justera sen med vinkeln på grillnätet.

Sen funtar jag på vad nålinställning gör. Antar att det är mellanregister?

Vore sweet med lite snabba svar så jag får ett hum om vad jag ska handla för munstycken imöra. OBS! Räknar inte med att hojen ska gå 100%. Men det vore sjysst om man kunde cruisa lite, å inte åka med böttvarv hela tiden :D
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Låter helt sjukt fel alltihop???? Den kan bara inte gå surt på lågvarv pga för stora lågfartare!! Lågen skulle jag villja ha 10% större än org. Det måste isåfall vara något annat fel som flöda över typ!? även mellanreg ev upp ett eller 2 hack med nålarna och högfart runt 10% 160 165" där med!! Då har man grundinställt för öppet system och filter. Grillnät???? Du menar väl inte att du kör helt utan filter? Och sitter org luftburk kvar? Vacumfuggar har lätt för att bli tokiga när man sågar upp luftburkar för mycket!!
 

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Låter helt sjukt fel alltihop???? Den kan bara inte gå surt på lågvarv pga för stora lågfartare!! Lågen skulle jag villja ha 10% större än org. Det måste isåfall vara något annat fel som flöda över typ!? även mellanreg ev upp ett eller 2 hack med nålarna och högfart runt 10% 160 165" där med!! Då har man grundinställt för öppet system och filter. Grillnät???? Du menar väl inte att du kör helt utan filter? Och sitter org luftburk kvar? Vacumfuggar har lätt för att bli tokiga när man sågar upp luftburkar för mycket!!

Jepp. Ingen expert på området, men tycker oxå allt verkar galet fel.
K&N i orginalluftbox, ej borrat/sågat eller moddat. Grillgallret sitter i rörstumparna utanför ramen. (se avatar)

Ingen som har erfarenhet eller tips? Kanske får lämna bort den ändå... man har en tendens att spendera för mkt pengar under sommaren så augustiräkningarna hamnar på hög...:ajjabajja
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Du kan ju göra det enklaste först knacka på förgasarna med baksidan av en skruvmejsel så flotörerna i bästa fall hammnar rätt.. Bäst vore ju att du rev förgasarna i monekyler och rengör alla munstycken och speciellt kollar nålventilen och dess säte så den inte läker där+ att flotörnivåerna är samma på alla gasare!!
Med dom prylar du nämmner sitter på borde den gå skapligt bra med org lågfart och 160 i högfart trottelnålarna behöver i bästa fall ej ändras. Du kan även kolla om någon cylinder går sämmre än dom övriga genom att spruta vatten på krökarna ,,ha den på tomgång bara och lista ut om någon går kallare,,då har du felet i den gasaren eller cyllen ,toppen????
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jepp. Ingen expert på området, men tycker oxå allt verkar galet fel.
K&N i orginalluftbox, ej borrat/sågat eller moddat. Grillgallret sitter i rörstumparna utanför ramen. (se avatar)

Ingen som har erfarenhet eller tips? Kanske får lämna bort den ändå... man har en tendens att spendera för mkt pengar under sommaren så augustiräkningarna hamnar på hög...:ajjabajja

Mycket konstigt kan hända om man är och vevar i systemet för luffarturbon. Har du kollat flottörnivån? Är den för hög kan du få problemen du beskriver.
 

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Nu har jag kommit underfund med att det är dynojet munstycken iaf. Och att ett orginalmunstycke vs. dynojet inte alls verkar ha samma siffror på munstyckena. Alltså verkar det inte va konstigt att det sitter #140 mot org.#155
Ska prova att justera nålarna ett par hack. Dock tappade jag bort ena nålclipset...
Funkar det inte ska jag prova era tips. (Tack)
Återkommer med rapport när jag fått ihop hojen.
 

samurai

skallig
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kil
Hoj
zx9r -98
Nu har jag fått ihop allt igen. Sänkte nålarna 2 hack. Bara provkört lite framåtebax på gatan i 40. Har ungarna både ikväll o imöra, så ordentlig provkörning får bli på fre.

Men det lilla jag körde kändes hyffsat iaf. Kändes som det var lite segt gassvar för en halv sekund kanske. Men inget blödder.:tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det här är nog den tredje tråden om en streetfighterkawa som går knackigt. Ett av förslagen till lösning hittar du här!
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top