Hjälp med bröllopstal

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Jag behöver lite hjälp nu igen..

Jag ska på bröllop nu i helgen och förväntas hålla tal. Personligen tycker jag bröllopstal väldigt ofta är fulla av klyschor och att de låter likadana på alla bröllop..

Jag tänkte därför dra det till sin spets och enbart använda mig av sådana klyschor..

Det jag tänker på är typ "Äktenskapet är en seglats på kärlekens ocean" och likande dravel...

Fyll gärna på med fler klyschor så gör ni mitt talbyggande mycket enklare...

Tack på förhand..

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Du kan ju alltid avsluta med en skön klassiker

Du vänder dig till bruden, säger att er tid var kanon men nu när hon äktat sin kille så kanske det är dags att hon får tillbaka nyckeln du haft till henne hela tiden (så tar du fram en nyckel) och torkar en tår (och ger nyckeln), sen skall det vara så sjysst ordnat så du har ett tio-tjugotal andra grabbar som reser sig en efter en med likadan nyckel. :tummenupp

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
:ligga?

:borra?

:fika?

eller förlåt, det var inte sporthoj.com klyschor du mena? :hihi

solly! :)

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
"Kära örebroare"

"Ett giftemål grundat på kärlek.. Inte på bullar i ugnar och arga fäder med hagelbössor"

Förslagvis :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Sup till, till din lagom ""livet är en fest, sitta o ljuga i bastun, känslomässiga kvart i tre sluddret"" - gräns eller vad som passar, resten löser sig självt :tummenupp

Missberäkna inte centiliterna dock, kan lätt bli förseningar på dylika tillställningar så fixa en Dräger.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Prutta med ena armhålan samtidigt som du kör "running man" så blir det succé I tells ya!

Sen får du ligga med samtliga singelbrewdar på tillställningen som inspirerats till samlevnad.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Gjorde en fuling på en av mina bästa vänners bröllop.
Har alltid kunnat svänga mig med ord och det visste han (och de flesta som var där)
Småpikat killen lite före om "att vänta bara till jag får ordet..." osv
Byggt upp förväntingarna.
Så då man får ordet för talet, så ser man hur killen bara sjunker ihop och tänker "NEEEEEJ! Fan det här kommer att bli långt och pinsamt"

Då flinar man det bredaste flina mar har och säger
"Ska hålla mig kort och har därför enda sak att säga till brudparet är: Grattis!"
och sätter mig ner. :rofl:rofl:rofl

Chocken är total!
Alla "Vafan hände?, Vart tod det långa pinsamma talet vägen?"

Det blev till och med så att en som skulle hålla tal efteråt kastade sitt förberädda tal (som han hade på papper)
och gjorde ett nytt improviserat (och mycket bra) men kortare tal pga att jag "så föredömmligt hålligt mig kort"
*Skratt*

Mitt extrem korta tal blev mycket uppskattat pga alla förväntningar låg på ett långt utraget tal.

Så nyttja de förväntningar du har på dig och gör nått annat & oväntat. Det kommer att bli uppskattat.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Jag är alltså ute efter flera kärleksfloskler.

Riktigt cheezy grejer.. ös på...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Du öppnar såklart med "Jag är ju ingen talare....".

"Kära brudpar

Hela livet ligger framför er, som en väg. Ibland är den rak och lättnavigerad, men ibland är det tvära böjar och svårstyrt. Då gäller det att man tillsammans kan navigera sig fram till målet. Ibland kanske man måste byta sida, så det inte alltid är densamma som kör det kärleksfordon som är ert äktenskap."

blabla bla... herregud, kolla på lite tjejfilmer som notting hill och love actually så har du material till fjorton tal på mindre än 3 timmar.

jetson

Guest
Haha liknelser med vägar och dylikt är ju sjukt klyschigt, tycker ändå det har kommit bra tips här.

Lätt att ordbajsa om man tar vägparallellen, forts på ovan (gärna med lätt härenstam-imitation)

Vägen har även blinda kurvor, som är feldoserade och fyllda med grus och olja. Ibland möter man även en skördetröska i dessa kurvor, då är det lätt att man fixerar blicken på något dåligt, när man med duktigt bre-ställ och hjärtat i halsgropen tror att det är kört. Men blicka framåt, fullfölj svängarna, kyss fotpinnarna och håll ut, ty det finns en väg som är perfekt, och en dag kommer ni hitta den... :musik

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Lysande..

Tror jag har fått all inspiration jag behöver. Detta är ett underbart forum där man kan få hjälp med allt från strulande blinkers till tal på bröllop.

Tack för hjälpen!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Sjötema funkar ju ocskå.

"På förtroende och respekt har ni nu byggt det fartyg som idag sjösätts för att segla in i framtiden. På en så lång resa blir det viktigt att ha avlösning vid rodret. Att ta ny kurs och tillsammans föra skeppet till säker hamn. På kärlekens hav kan vågorna gå höga, och då måste hela besättningen vara med och jobba för att seglatsen ska avlöpa lyckligt."

Jag mår dåligt av att skriva sånt här, så bäst att du får till ett bra tal.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Finns det något mer plågsamt än att sitta & ta sig igenom en middag med alla jääävla sega tal...man får ju aldrig chans att äta...nästa gång kommer för tidigt, det är en sak som är säker!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Gratis är gott, men inte SÅ jävla gott....när man precis överlevt prästzombien, & psalmerna som Gud glömde, utsätts man för nästa prövning...
Gratis mat hos Stadsmissionen också :fakta

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
glöm inte att utbringa lite skålar då och då för att hålla strupen i skick och behålla åhörarnas fokus!
gärna överdrivet ofta, speciellt om det är ett värdelöst tal du knåpat ihop!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...