Hjälp med burken!

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Fan jag håller på att bli tokig på dumburken! Har gjort en lite "renovering", langat in mer ramminne och en till hårddisk + att jag formaterat och installerat xp. Nu till problemen.

1. Mina färger är störda! ser inte skillnad på gult, grönt och svart, rött. har prövat installera om och bytt drivrutiner för 3dkortet och bildskärmen men nu vet ja inte riktigt vad jag ska hitta på.

2. Varje gång jag startar om datorn så ändras startsidan till en reklamsida, någon som har någon lösning på det?

Vore jättetacksam om någon tog sig lite tid för att försöka hjälpa till!

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
1. Testa en annan bildskärm

2. Kolla tråden som förelogs och även Ladda detta program: www.spybot.info

Ps. kör en uppdatering av Spybot Search & Destroy innifrån programmer när du har installerat det.Ds

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
1. Låter faktiskt lite som att sladden åkt ur grafikkortet lite. :crash

2. Håll i er. Här kommer en lösning.

Goines 'tabortdummasöksidor101'
1. Start -> Kör -> regedit
2. HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Microsoft -> Internet Explorer -> Main -> Högerklicka där du ser adressen till den dumma söksidan och kör 'Modify'. Markera adressen och Delete. (Borde vara Start Page och Search Page)
3. HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Internet Explorer -> Main -> Upprepa samma steg som ovan.
4. Öppna en Internet Explorer -> Tools -> Internet Options -> Ändra till den startsidan du vill ha.

Klart.

Att köra Ad-Aware går också.. Men det är fegt. ;)

Last edited:

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
1. Japp sladden sitter i, annars skulle det väl inte gå att installera det ens?
Konstigt nog så hoppade färgerna igång igår helt plötsligt.. verkar tvärskumt.
Fanns inga drivrutiner för grafikkortet på ati.com som är tillverkaren, men det verkar ju funka nu..

2. Jag hade massa skit där Goines tipsade om som jag tog bort, nu ser det ut på det här viset(se bifogad bild) ibland när jag försöker gå in på sidor, inte bara när startsidan ska laddas..
Såg i den andra tråden att hosts filen skulle vara tom, det står ju nått skit i min, ja bifogar den så kanske nån kan kolla om det kan vara nått skumt.

Adaware har jag kört förut men då tog den bort delade systemfiler och dylikt så efter varje rensning så var det något nytt som inte funkade, däremot så har jag kört spy sweeper och det funkar mkt bra mot alla spyware program men det lyckades inte fixa startsida och liknande.
Tack för att ni tar er tid!

Bifogat

• junk.jpg
    junk.jpg
    75 KB · Visningar: 41
  • hosts.jpg
    hosts.jpg
    29.8 KB · Visningar: 44
Last edited:

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Hosts filen ser ok ut iaf, det inlägg som ligger där ska ligga där...

Oavsett tidigare erfarenhet så tycker jag ändå du ska köra Spybot Search & Destroy eller testa AdAware, de gör så gott som samma saker..

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife