Hjälp med cylinderbyte

johan-johan

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
Ducati 848 Streetfighter
Tejare.:tungan
Jag har en RGV från -91, båda avgasrören på höger sida. Orignal motor i hojen är en VJ22. Men en avgasport gick sönder och repade cylinder och kolven ser inget vidare ut..
Nu har jag nya avgasportar till båda cylindrarna.

FRÅGA::confused:
Kan jag sätta i en cylinder med kolv från en VJ21 motor i min VJ22 motor, dvs årsmodell -90med avgasrör på båda siorna av hojen.
Som jag förtsått lär det inte vara några problem med att stoppa i de tre-delade avgasportarna från VJ22 i en cylinder från VJ21. Men antar att portningen kan skilja. Skiljer portningen? Kommer motorn fungera OK med ena cylindern från en VJ21 motor?
Någon som har information?

:yoparty Snabbt svar är bra eftersom jag kan fixa en VJ21 cylinder med kolv snabbt och jag vill få snurr på motorn och ut och köra igen?
/ Johan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Cylindrarna på dom olika motorerna "passar" men inte helt perfekt. Kommer inte ihåg om VJ22 hade lite längre bakre pinnbultar till cylinderfoten bl.a. Största "felet" är att kanalerna till portarna i botten till cylindrarna inte riktigt machar dom olika blockens övre del om jag minns rätt. Det passar men inte riktigt helt som det är tänkt typ. Du får kolla noga på det där med cylinderfotspackningarna mm..

Avgasventilerna ska du nog ha VJ22 om du har den elektroniken mm. Dom öppnar en längre väg vilket kan bli helt fel med dom kortare 2 delade på VJ21. Portningen skiljer säkert lite gran.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top