Tjenare!
Tänkte ta en tur med hojjen idag, men lite smått irriterad blev jag när jag upptäckte ett "litet fel" på hojjen
Det rann bensin/olja från främre drevet när den stod på tomgång, värre blev det när man gasade och lutade hojjen till vänster.
Kunde då konstatera att det hade kommit bensin i oljan, och inte lite heller.
tappade ur oljan och det var säkert 6-7 liter i oljetråget/motorn där det ska vara 3.5 liter olja, vad kan vara fel?????
Tog lös förgasarna och kollade upp flottörerna, det var 2 som läckte igenom, så jag fixade lite snabbt det på måfå utan att måtta och dylikt men jag fick dem att vara stängda iaf, men jag vet inte hur nivån i de är så.
Har tappat ur oljan/bensinen ur motorn och bytt oljefiltret och satt ny olja i den, då slutade det att spruta bensin ur motorn vid drevet. men jag är skeptisk till att det inte kommer bensin in i oljan igen.
Tog en liten tur med den och den gick som vanligt förutom att den hade lite högre tomgång ca 2000-2500, men efter en stund när motorn blivit varm och sådant när jag gasade upp varven till 4-5 tusen så fastnade de motorvarven där fast jag frikopplar.
Kan ju tillägga att det är en Kawasaki Z 750 L4 från 1984 med en mikumi förgasare.
Plus att soppa kranen fungerar som den ska och den har inte varit på "prime" läge.
Den går på alla burkar, startar bra och allt sådant, knackar inte och inga missljud som är värt att nämnas iaf.
Mina små frågor är...
1. Hur kan det komma så mycket bensin in i oljan på 2 veckor i garaget (ca 3-4 liter)
2. Måste jag justera förgasarna eller kanske renovera dem när det blir så här?
Tänkte ta en tur med hojjen idag, men lite smått irriterad blev jag när jag upptäckte ett "litet fel" på hojjen
Det rann bensin/olja från främre drevet när den stod på tomgång, värre blev det när man gasade och lutade hojjen till vänster.
Kunde då konstatera att det hade kommit bensin i oljan, och inte lite heller.
tappade ur oljan och det var säkert 6-7 liter i oljetråget/motorn där det ska vara 3.5 liter olja, vad kan vara fel?????
Tog lös förgasarna och kollade upp flottörerna, det var 2 som läckte igenom, så jag fixade lite snabbt det på måfå utan att måtta och dylikt men jag fick dem att vara stängda iaf, men jag vet inte hur nivån i de är så.
Har tappat ur oljan/bensinen ur motorn och bytt oljefiltret och satt ny olja i den, då slutade det att spruta bensin ur motorn vid drevet. men jag är skeptisk till att det inte kommer bensin in i oljan igen.
Tog en liten tur med den och den gick som vanligt förutom att den hade lite högre tomgång ca 2000-2500, men efter en stund när motorn blivit varm och sådant när jag gasade upp varven till 4-5 tusen så fastnade de motorvarven där fast jag frikopplar.
Kan ju tillägga att det är en Kawasaki Z 750 L4 från 1984 med en mikumi förgasare.
Plus att soppa kranen fungerar som den ska och den har inte varit på "prime" läge.
Den går på alla burkar, startar bra och allt sådant, knackar inte och inga missljud som är värt att nämnas iaf.
Mina små frågor är...
1. Hur kan det komma så mycket bensin in i oljan på 2 veckor i garaget (ca 3-4 liter)
2. Måste jag justera förgasarna eller kanske renovera dem när det blir så här?