Hjälp med felsökning tändning gsxr k8 750.

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
hej.

jag har en crosskart med gsxr 750 2008 motor.

hade först en 600cc gsxr k8 motor som gick sönder och bytte då till en 750 av samma årsmodell. :tummenupp

Använde mig av samma elsystem förutom ECU:n och att jag va tvungen att använda nyckel+nyckellåset när jag bytte till 750. Förmodligen va den gamla ECU:n hackad eller nått.

Till problemet. Motor startar och går men bara på 3 cylindrar. 1 cylinder har ingen gnista, även om jag byter tändspole+stift med en annan cylinder som fungerar. :confused:

Har en felkod som är F1( har för mig att det är nått med avgasspjället som för övrigt inte ens finns på karten) men den hade jag på gamla motorn också och den gick utan problem.

Vars ska jag börja felsöka?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har du kvar hela kabelhärvan? Isf, börja med att bygla kontakten och plocka fram felkoden. Googla om du inte vet hur man gör så finns det väl förklarar med bilder och lister på kodernas betydelse.
 

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
Tog fram felkoderna idag men det fanns ingen. Antar att Fi lampan lyser för att jag inte har något avgasspjäl, ska prova att klippa kabeln till ecu:n och se om den försvinner.
men jag har fortfarande ingen gnista på en cyl, fler tips på felsökning? de är kanske bara att börja ohmmäta kabelhärvan..
 

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
Hittade ett fel igår, ett stift hade glidit ur kontakten till ecu:n. Men nu går den inte att sätta tillbaka utan den glider ur hela tiden, de verkar som att plasten som ska hålla kvar stiftet har gått sönder.
Nån som vet vars man kan få tag i en ecu kontakt?

och vet någon exakt vilket stift som ska tas ur om man vill slippa fi felkoden när man kör utan avgasspjäll på en k8?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hittade ett fel igår, ett stift hade glidit ur kontakten till ecu:n. Men nu går den inte att sätta tillbaka utan den glider ur hela tiden, de verkar som att plasten som ska hålla kvar stiftet har gått sönder.
Nån som vet vars man kan få tag i en ecu kontakt?

och vet någon exakt vilket stift som ska tas ur om man vill slippa fi felkoden när man kör utan avgasspjäll på en k8?

Hur gick det? Fått ordning på gixxern?
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top