Hjälp med jollymoto till nsr -91, ger det mer effekt?

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Har fått ett väldigt bra pris på ett jollymotorör till nsr. Ger det verkligen mer effekt än ostrypt original? Eller bör man fixa öppet luftfilter och större munstycke för att det ska bli bra?

Bild kan läggas upp på röret om ni vill.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Har giannelli till min men tror den gick aningen bättre när jag drog pluggen och körde med orginal iaf så var den skönare att köra...

Sen när de gäller effekt system så får man ju ingen effektskillnad utan de som händer arr att man ändrar registret... Slänger du på större cylle däremot så bör du ju byta röret också...
Orginakl röret är ju endå anpassat för att hojen ska gå så bra som möjligt, medans trimrören är till för den som tex bytt cylle..

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
munstycken MÅSTE du byta.

och som sagt. inte säkert helhetseffekten blir bättre men effektrören är ofta lite mer högvarviga och flyttar effekten högre upp i registret vilket kan leda till att den går fortare.

och karaktären när jag slängde på arrow på min crm (samma motor) blev helt sjukt mkt bättre. var så jävla värt varenda krona jag la på det röret.

men det är upp till dej. jag tycker det kan vara värt att få soundet som ett effekt ger.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Kan ju hålla med om att de inte är nå fel att ha lite sång i skiten men persoligen tycker inte jag att de är så sexigt med ett cross liknade ljud som låter rent av skit låter mer som trimmad moppe än cross iaf är de så på min NSR och de passar inte riktigt in om jag får säga min mening.. Vill hälst hålla för örona..

Fast CRM låter väl anorlunda med ett effekt rör? Den låter väl mer som cross än trimmad moppe? Iof så skilljer de väl en aning på ljudet beroende på märke..
Men min låter iaf inte alls skönt med trimmröret plus att hojen känns som en rasslande rishög! De är iaf vad jag tycker..

wINBLAD

Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Okej, men säg att jag köper röret och har kvar originaldämparen, för jag är inte så intresserad i ljudet, mest ändringen av effekten. Vad tror ni om det?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Okej, men säg att jag köper röret och har kvar originaldämparen, för jag är inte så intresserad i ljudet, mest ändringen av effekten. Vad tror ni om det?

idioti. du måste kapa röret oxå då ju.

ni resonerar helt mysko. det är en 2t skit samma om den är av cross/motardstuk lr sportstuk. lyssna på moto gp hur dom hojarna låter (syftar såklart på 125orna)

TJÖÖÖÖÖÖÖP säger jag bara:D

wINBLAD

Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Hehe, 500 spänn för ett jolly rör är rätt bra pris ändå :D

wINBLAD

Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
img2328lmd6.jpg

Här är bild på det, han sa att det var någon liten bula på det, får se om jag köper.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy