johannes2k
Ny medlem
Hej.
För någon dag sen skulle jag varmköra hojen på tomgång innan jag skulle bege mig. Då lägger jag i ettan och drar in kopplingen och vajern går av.
Idag fick jag hem en ny vajer, men de hade skickat fel. Jag har årsmod. 02 de skickade en 03 vajer, vilket skiljer lite på längd samt anslutningar.
Jag satte på den ändå, med lite pul. (Beställt rätt nu)
Men ville så gärna köra lite.
När jag startar hojen i friläge och lägger i ettan så får jag kärringstopp direkt. Som om jag inte ens tryckt in kopplingen när jag växlat.
När jag sedan spänt kopplingen (vajern) så kan jag nästan halvt köra iväg, men kopplingen slirar som sjutton.
Jag tycker det är jätte konstigt, först så beter den sig som om kopplingen inte tar alls, sen slirar den helt plötsligt?
Kopplingsarmen är utsträckt till max, vilket den kanske inte ska vara?
Vill bara försäkra mig om att det var vajerns fel och inte något annat?
Som sagt, den gick super innan.
För någon dag sen skulle jag varmköra hojen på tomgång innan jag skulle bege mig. Då lägger jag i ettan och drar in kopplingen och vajern går av.
Idag fick jag hem en ny vajer, men de hade skickat fel. Jag har årsmod. 02 de skickade en 03 vajer, vilket skiljer lite på längd samt anslutningar.
Jag satte på den ändå, med lite pul. (Beställt rätt nu)
Men ville så gärna köra lite.
När jag startar hojen i friläge och lägger i ettan så får jag kärringstopp direkt. Som om jag inte ens tryckt in kopplingen när jag växlat.
När jag sedan spänt kopplingen (vajern) så kan jag nästan halvt köra iväg, men kopplingen slirar som sjutton.
Jag tycker det är jätte konstigt, först så beter den sig som om kopplingen inte tar alls, sen slirar den helt plötsligt?
Kopplingsarmen är utsträckt till max, vilket den kanske inte ska vara?
Vill bara försäkra mig om att det var vajerns fel och inte något annat?
Som sagt, den gick super innan.