Hjälp med prissättning på gpz900r

kawa_kiwi

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2022
Hoj
ZZR1200
Hej! Ska sälja min mc till våren och behöver er hjälp med prissättning. Man vill ju inte vara girig men heller inte för generös.

Det är en Kawasaki GPZ900R 1988. 4800 mil. Besiktigad. Fullt fungerande. Skicket är riktigt fint och däcken är i princip nya.
Mycket är nybytt på den och den är helt genomgången.

Vad är rimligt att förvänta sig för en sådan? Vad hade ni velat betala om ni var spekulanter?

Tack för er hjälp! Mvh JonatanIMG_20210906_200528.jpg

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har sett sådana för allt mellan 10-25000 men din ser riktigt fin ut .Har du kvar original avgas sytem ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Den borde gå för 25 men det är nog troligast mellan 15 & 20.
Allt beror på om rätt spekulant ser annonsen.
Du får hoppas på att Top Gun gått på tv när det är dags att sälja.

kawa_kiwi

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2022
Hoj
ZZR1200
Den borde gå för 25 men det är nog troligast mellan 15 & 20.
Allt beror på om rätt spekulant ser annonsen.
Du får hoppas på att Top Gun gått på tv när det är dags att sälja.
Tack för hjälpen! 15-20 känns rimligt. Haha ja, får hoppas på premiere snart?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Fin hoj! Glöm inte att putsa upp fälgarna innan nästa fotografering. Fota inte när hojen står i tvättvattnet med hinken bredvid. Inte heller fyra bilder som alla är från samma sida. Eller i solljus där halva hojen täckt av fotografens skugga. Eller en rörig bakgrund. :)

Top Gun ja. Men var det en GPZ750R eller 900R? Världen spekulerar fortfarande.
Å hela världen drömde om Kelly McGillis.
image.jpeg

kawa_kiwi

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2022
Hoj
ZZR1200
Fin hoj! Glöm inte att putsa upp fälgarna innan nästa fotografering. Fota inte när hojen står i tvättvattnet med hinken bredvid. Inte heller fyra bilder som alla är från samma sida. Eller i solljus där halva hojen täckt av fotografens skugga. Eller en rörig bakgrund. :)

View attachment 467185
Tackar! Jag noterar de goda tipsen?

Vet inte om det var en 750 eller en 900 han körde. Hur som helst är 900:an en förvånansvärt potent mc sett till sin ålder. ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Beställ hem ny nummerplåt och sätt på en reflex som sitter lagligt och inte på nummerplåten. Sminka upp det svarta på sidoplattorna där fotpinnarna sitter monterade. Torr rost på skruvar etc ser "snyggare" ut om de får en dutt olja som sen torkas bort. Likaså torr svart plast går att fräscha upp från att vara solblekt grå.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
- Slutspekulerat! Det var en GPz900R, men med lite ovanlig färgsättning för årsmodellen. Jag och min kompis argumenterade över detta en längre tid, och på krogen beslöt vi oss för att slå vad.
Han var så säker på sin sak att han kontaktade Kawasaki USA och fick svaret.
Jag vann den bataljen, för jag hade en GPz750 vid tillfället och såg skillnaden :banana

Åh..Kelly..mm

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Har kikat på denna hoj ett tag och jag säger 20-25. Den ser fin ut och dessa äldre hojar blir mer och mer eftertraktade som samlarobjekt. Jag skulle lägga ut den i vår för 25 och kanske släppa den vid 20 beroende på respons.

kawa_kiwi

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2022
Hoj
ZZR1200
Har kikat på denna hoj ett tag och jag säger 20-25. Den ser fin ut och dessa äldre hojar blir mer och mer eftertraktade som samlarobjekt. Jag skulle lägga ut den i vår för 25 och kanske släppa den vid 20 beroende på respons
Allright, låter bra? Varmt tack för input?

kawa_kiwi

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2022
Hoj
ZZR1200
Beställ hem ny nummerplåt och sätt på en reflex som sitter lagligt och inte på nummerplåten. Sminka upp det svarta på sidoplattorna där fotpinnarna sitter monterade. Torr rost på skruvar etc ser "snyggare" ut om de får en dutt olja som sen torkas bort. Likaså torr svart plast går att fräscha upp från att vara solblekt grå.
Tack för tipsen! ?

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Har kikat på denna hoj ett tag och jag säger 20-25. Den ser fin ut och dessa äldre hojar blir mer och mer eftertraktade som samlarobjekt. Jag skulle lägga ut den i vår för 25 och kanske släppa den vid 20 beroende på respons.
nja jag tycker intr för 80 tals hojar sjunk under 2021, många på blocket låg ute riktigt länge innan dom försvann

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kommer i håg när jag hadde en Gpx 750r träffade på en kille med en sån 900 helt normalt drog man ut på e65 o drog ett race mitt i natten

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag undrar om flertalet av de tidigare svaren letar efter just en 900 i bra skick…? I rätt kretsar kommer du att få trettio tusen alla dagar i veckan.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag undrar om flertalet av de tidigare svaren letar efter just en 900 i bra skick…? I rätt kretsar kommer du att få trettio tusen alla dagar i veckan.
Ha ha, nej en GPZ1100 för småpengar hade jag kunnat tänka mig.
Jag baserade mitt antagande på att målgruppen nog inte är så stor.
Men fördelen med t ex Blocket är ju att du kan börja på vilken prisnivå som helst över vad du verkligen vill ha och se vilken respons du får. Oavsett första pris så kommer du att få skambud och något realistiskt, men under ditt begärda pris.
För att tag sedan, innan pandemiköppaniken sålde jag en äldre hoj. Ville absolut ha minst 15, la ut för 25, fick massor av bud kring 15 men låg lågt några dagar o plötsligt fanns ett bud på 20 :) .

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Fin hoj! Glöm inte att putsa upp fälgarna innan nästa fotografering. Fota inte när hojen står i tvättvattnet med hinken bredvid. Inte heller fyra bilder som alla är från samma sida. Eller i solljus där halva hojen täckt av fotografens skugga. Eller en rörig bakgrund...
Jag får också Spunk av usla fotografer, men jag tycker att den första bilden antyder att Kiwin inte är en av dem.

isbjornen3

Bäst.
Gick med
18 Jul 2021
Hoj
250 tvåtakt
Jag uppskattar värdet för mig till 13-17000. Det finns många mc på marknaden.
När du säger helt genomgången, vad menar du? har du skruvat isär den i molekyler och mätt upp allt eller har du gjort? Tror att det är bra om du specificerar vad du gjort.
Lycka till med försäljningen, eftersom den är känd från filmen så går det säkert bra.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning