Hjälp med storlekar på skinnställ?

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Halloj!

Jo, jag är ute efter ett helställ, men har ingen aning om vad jag skall titta efter för storlek. Jag är 180 lång och väger runt 90 kg. I mitt nuvarande ställ (Prexport) har jag strl 52, men provade ett Sweep T3 idag i samma storlek, men det var för litet.

Ni som har mina mått, vad har ni för märken på era ställ? Det diffar ju rejält på vissa tillverkare storleksmässigt.

// José

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag har strl 52 Held slade sitter som gjutet på mig, bäst av ~10 olika ställ jag testat. Spidi "wind track suit" eller vad det nu heter satt bra men i strl 54.
Kolla de olika märkenas storlekstabeller först så ser du direkt om de är förkorta i benen eller långa i armarna etc.

Lycka till i letandet :)

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Jag har strl 52 Held slade sitter som gjutet på mig, bäst av ~10 olika ställ jag testat. Spidi "wind track suit" eller vad det nu heter satt bra men i strl 54.
Kolla de olika märkenas storlekstabeller först så ser du direkt om de är förkorta i benen eller långa i armarna etc.

Lycka till i letandet :)

Aha.. Ja, mitt ex köpte Held också och på henne satt det skitbra. Verkar vara lite mer normala storlekar för oss med bra gener :tungan
Har letat runt på storlekstabeller och jag tror att jag även träffade rätt på ett Arlen Ness. Får se hur det passar när det dyker upp på posten.

Tackar! :)

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Aha.. Ja, mitt ex köpte Held också och på henne satt det skitbra. Verkar vara lite mer normala storlekar för oss med bra gener :tungan
Har letat runt på storlekstabeller och jag tror att jag även träffade rätt på ett Arlen Ness. Får se hur det passar när det dyker upp på posten.

Tackar! :)

Du borde ha 54 normalt sätt. Men det skiljer som sagt till och med mellan modeller från samma fabrikat tyvärr.

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Du borde ha 54 normalt sätt. Men det skiljer som sagt till och med mellan modeller från samma fabrikat tyvärr.

Men det är ju det. Jag har 52 i mitt gamla och skulle säkerligen ha 54 i annat märke. Jag kollade Berik, Arlen Ness, Alpinestars, Dainese. A-pro noch RST. RST hittade jag inte någon bra storlekstabell på dock.

Jag köpte det här stället.
http://www.arlen-ness.co.uk/item3480.htm

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Är det bara jag eller ser det ut som en lite kulmage på detta stället..:D men det kanske är vad du är ute efter:rofl

:hihi

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...