Hjälp med strypning av hoj

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Hej! Som rubrikren lyder så behöver jag hjälp med att montera min 25kW strypning på en Ducati Monster 620s.
Kanske borde posta det här på Teknik- och mekhörnan men eftersom jag söker efter någon händig person i Stockholmstrakten så skriver jag istället här.
Så är du en person som känner sig för att hjälpa en mindre händig person med detta så hör gärna av dig!

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Ok här var det ingen bra feedback, kan någon isåfall tipsa mig om det finns någon verkstadsmanual för en Ducati monster 620s som man kan köpa och använda sig av? Är det Haynes manual som gäller då?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Hej.

Är den redan registrerad som 25kW, eller ska du registrera om den? Om den är registrerad med originaleffekt, glöm inte bort att du måste registreringsbesiktiga den och ha intyg innehållande ramnummer (ingår antingen med själva strypningskittet från återförsäljare, eller från firma som monterar).

Ingick ingen kortfattad instruktion för strypningskittet? Haynesmanualen innehåller ej instruktioner för att montera strypsats. Den är däremot ett bra stöd för allt annat.

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Hej.

Är den redan registrerad som 25kW, eller ska du registrera om den? Om den är registrerad med originaleffekt, glöm inte bort att du måste registreringsbesiktiga den och ha intyg innehållande ramnummer (ingår antingen med själva strypningskittet från återförsäljare, eller från firma som monterar).

Ingick ingen kortfattad instruktion för strypningskittet? Haynesmanualen innehåller ej instruktioner för att montera strypsats. Den är däremot ett bra stöd för allt annat.

Den är inte registrerad som 25kW, har redan köpt strypkit och medföljande intyg från MC-kompaniet har dock ett litet dilemma om man själv ska försöka montera brickorna och "gasbegränsaren" eller låta en verkstad göra det...
Kollade med AVA-mc och dom vill ha ca 1098:-/timme och räknar med att det tar 1 & 1/2 timme till 2 timmar.

Ang instruktioner så är dom väldigt kortfattade och direkt översatta m.h.a google translate och jag har iallafall svårt att förstå var på motorcykeln som "throttle valve limiter" skall monteras.

Last edited:

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Hej.

Jag har nu byggt upp modet att börja gräva och meka med hojen och efter ett par timmar så var jag klar med monteringen idag så där sparade jag ca 2000kr :).

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Jag har nu byggt upp modet att börja gräva och meka med hojen och efter ett par timmar så var jag klar med monteringen idag så där sparade jag ca 2000kr :).

Bra jobbat. Hoppas du gjorde rätt, så hojen inte går baklänges när du ska provköra :)

FilipKh

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2013
Hoj
har ingen än, Sport intresserad
Hejsan! Jag har lite problem med att veta vart strypningen sitter på min ducati 796 som jag skall ta bort strypningen på? kan du beskriva hur man gör? om du tror att det är samma som på din 620s !!

Tack på förhand. :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...