Hjälp med uppkörnings MC

Marcus Ström

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Hoj
Yamaha Wr 125
Tjena sporthoj!
Jag har precis övergett 125:an efter ca 1000 mil, och nu är det dags att uppgradera sig till A2 :yoparty
Problemet är dock att jag inte har möjlighet att köpa ny hoj förrens nästa vår, och jag tänkte ta A2 kortet nu under sommaren när man fortfarande har 125cc milen färskt i ryggen, och jag gjorde b kortet i vintras.

Så nu undrar jag om det finns någon vanlig själ på västkusten med omnejd(bor i Uddevalla) som har en A2 reggad mc att hyra ut för ett par dagar, mot betalning självklart.
Pappa har kört mc i 30+ år. Så tanken var att övningsköra med han ett par dagar och vänja mig med hojen och sen köra upp.
Hjälp en till hojbroder ut på vägarna! :tuttar

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Nu bor jag inte i närheten så jag kan inte hjälpa till ändå men jag kan komma med ett tips: Skriv ut kraven på hojen, de flesta har inte kört upp för A2 och vet nog inte exakt vad som krävs. Enkelt att googla iofs men så motiverade att få hjälpa till är inte alla.

Eller så bokar du provet i Stockholm och lånar min hoj gratis. Familjen har säkert inget emot en långhelg i Stockholm.

Last edited:

Marcus Ström

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Hoj
Yamaha Wr 125
Tack för svar, men Stockholm blir nog lite långt att åka bara för att ta mckortet. Men alternativet finns ju.
Kraven för motorcykeln är:
Motorcykeln ska kunna köras med en hastighet av minst 100 km/tim.
Den ska ha en nettoeffekt av minst 20 kW, och högst 35 kW, och om motorcykeln drivs av en förbränningsmotor ska den ha en cylindervolym av minst 395 cm3 samt ett förhållande mellan nettoeffekt och tjänstevikt av högst 0,2 kW/kg. Är en strypt får den max ha 70kW i ursprungseffekt.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Köp nåt lektionspaket hos en körskola, där brukar de ingå att du får låna en hoj på uppkörningen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år