Jag har länge tänkt sälja min Hornet och istället rusta upp min Dr 600 för
en andra gång nu, håller på för fullt.
Men nu är det så att försäkringen gör så att det blir billigare för mig att behålla
min Hornet (If´s hondaförsäkring) och istället sälja enstonkan. Så till saken: Hur mycket kan man få
för en redigt rustad Suzuki Dr600 -87?
Kvitton ca 35-40k utöver inköpet av hojen
Motor:
Ny kolv
uppborrad cylinder till första överdimension (nu 602cc)
Ny kamskedja
Nya kamskedjeskenor
Nya ventiler
Självklart nya packningar (i hela motorn)
Nya Lammellerskivor & lammel-glidskivor,
Nya kopplingsfjädrar
En bättre begagnad kopplingskorg
Zebring slip-on
Plast o annat:
Fram o bakskärm bytta (ej orginal,, bilder kommer så snart den är klar)
bakskärm med e-godkänt bromsljus
Sadeln och tank ska bytas till modernare (nya).
Ufo-handtagsskydd
Ufo Twinlight
Rehtal kross-styre (eller har för tillfället glömt vad märket heter, tror det är detta)
Miniblinkers runt om (e-godkända)
Brembopump fram
Stålomspunnet fram
ISR 6-kolvs ok
MotoSpeed bromsskiva 320mm
Motardfälgar (4,25" & 3,5") fram o bak (nya däck, ca 50mil) Michelin sport 150 bak,130 fram
Ramen pulverlackerad för ca 2månader sedan. (Svart, som hela hojen blir).
Antagligen har jag glömt en del, men detta är väl det mesta iaf.
Jag hade hoppats på kunna få ca 30-35k för den, är det realistisk eller är det bara börja gråta och
istället slakta den för att sälja den i bitar?
Seriösa svar tack! (specielt Wazze!! )
en andra gång nu, håller på för fullt.
Men nu är det så att försäkringen gör så att det blir billigare för mig att behålla
min Hornet (If´s hondaförsäkring) och istället sälja enstonkan. Så till saken: Hur mycket kan man få
för en redigt rustad Suzuki Dr600 -87?
Kvitton ca 35-40k utöver inköpet av hojen
Motor:
Ny kolv
uppborrad cylinder till första överdimension (nu 602cc)
Ny kamskedja
Nya kamskedjeskenor
Nya ventiler
Självklart nya packningar (i hela motorn)
Nya Lammellerskivor & lammel-glidskivor,
Nya kopplingsfjädrar
En bättre begagnad kopplingskorg
Zebring slip-on
Plast o annat:
Fram o bakskärm bytta (ej orginal,, bilder kommer så snart den är klar)
bakskärm med e-godkänt bromsljus
Sadeln och tank ska bytas till modernare (nya).
Ufo-handtagsskydd
Ufo Twinlight
Rehtal kross-styre (eller har för tillfället glömt vad märket heter, tror det är detta)
Miniblinkers runt om (e-godkända)
Brembopump fram
Stålomspunnet fram
ISR 6-kolvs ok
MotoSpeed bromsskiva 320mm
Motardfälgar (4,25" & 3,5") fram o bak (nya däck, ca 50mil) Michelin sport 150 bak,130 fram
Ramen pulverlackerad för ca 2månader sedan. (Svart, som hela hojen blir).
Antagligen har jag glömt en del, men detta är väl det mesta iaf.
Jag hade hoppats på kunna få ca 30-35k för den, är det realistisk eller är det bara börja gråta och
istället slakta den för att sälja den i bitar?
Seriösa svar tack! (specielt Wazze!! )