Hjälp med val av hoj

Neues

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Blivande
Hej, planerar att ta hojkort snarast. Är 20 år så det får bli mellankort.

Har dock lite svårt att bestämma mig för vad det är för hoj som gäller, enklast vore såklart att köpa en mc som inte överstiger 25kw original.

De kategorier jag kollat på är antingen någon form av supermotard eller naken sporthoj typ Hornet, Sv 650 utan kåpor. De två siste behöver ju då naturligtvis strypas, hur är de att köra som strypta?

Kan någon som varit i samma sits försöka ge mig någon rekomendation om vad för typ av hoj jag bör satsa på.

Mvh Johan

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Yo Johan!

Mitt råd ät att vänta tills du blir 21 och ta tungt kort så du får köra vad du vill... Annars sitter du där med 25kW i två år och förbannad på att mopedister kör om dig.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Yo Johan!

Mitt råd ät att vänta tills du blir 21 och ta tungt kort så du får köra vad du vill... Annars sitter du där med 25kW i två år och förbannad på att mopedister kör om dig.

just va min syrra gjort, hon måste köra 2år med strypningen, hon kunde inte vänta 1 år

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Hej, planerar att ta hojkort snarast. Är 20 år så det får bli mellankort.

Har dock lite svårt att bestämma mig för vad det är för hoj som gäller, enklast vore såklart att köpa en mc som inte överstiger 25kw original.

De kategorier jag kollat på är antingen någon form av supermotard eller naken sporthoj typ Hornet, Sv 650 utan kåpor. De två siste behöver ju då naturligtvis strypas, hur är de att köra som strypta?

Kan någon som varit i samma sits försöka ge mig någon rekomendation om vad för typ av hoj jag bör satsa på.

Mvh Johan

Jag skulle nog köpt ändå en CBR600 nyare än 97 eller liknande, mkt glädje för pengarna.

När du är väl 21 så kan du köra upp fö TUNG om du inte orkar vänta i två år, kostar inte mkt.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...