Hjälp mig att ta ett beslut

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Jag satt och spela lite Splinter Cell Pandora tomorrow när det slog mig
att man kanske kommer billigare undan om jag köper en 125a typ Honda NSR och kör riktigt mycket med den och sedan tar körkortet på körskolan.
Man slipper köpa så många lektioner och man kan köra upp lätt och känna sig säker på sin hoj. Vad tror ni? Tror ni jag kommer billigare undan med att köpa motorcykel sedan gå på körskola än att först ta körkortet och sedan köpa hoj?
Vet ni någon mer sida än blocket som säljer hojar?
Mhv
Kim :huvet

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Övningskör med din farsa!!! Då blir allt både roligare, billigare och smidigare...

Du lär dig hojen först, övar lite garagvändning osv, sen tar du en lektion, o övar in et dom klagade på! På så vis kommer du ju billigare undan, annars måste du ta massa lektioner för o få in vana osv...

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
NSR_Martin skrev:
Övningskör med din farsa!!! Då blir allt både roligare, billigare och smidigare...

Du lär dig hojen först, övar lite garagvändning osv, sen tar du en lektion, o övar in et dom klagade på! På så vis kommer du ju billigare undan, annars måste du ta massa lektioner för o få in vana osv...

Du menar köra med min farsas honda goldwing?
Den väger över 550kg! :död

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
alltså att du övningskör med honom. Han kör bakom dig och du framför eller han sitter bakom dig.

Solid snake

Guest
Kimze skrev:
Du menar köra med min farsas honda goldwing?
Den väger över 550kg! :död

Han menar nog att du ska köpa dig en NSR och öva med den när din pappa kör goldwingen. :hihi

En goldwing som väger 550kg måste ha fått ramen ifylld med bly förresten :hihi , vad jag vet så väger dom inte mer än 400kg. :va

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Solid snake skrev:
Han menar nog att du ska köpa dig en NSR och öva med den när din pappa kör goldwingen. :hihi

En goldwing som väger 550kg måste ha fått ramen ifylld med bly förresten :hihi , vad jag vet så väger dom inte mer än 400kg. :va

Stod i papperna att den vägde 550 kg med tanken full, tro mig det är ett redigt as :Bugar

Ja det är det jag försöker få fram här ;) om det är bättre att göra så och sedan ta körkortet eller först körkort sedan mc :banana

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
då skall man försöka jaga rätt på en 125a av typen Yamaha TZR eller en Honda NSR för 10 000 skall väll gå och få med lite att göra vi :tummenupp

Solid snake

Guest
Kimze skrev:
Stod i papperna att den vägde 550 kg med tanken full, tro mig det är ett redigt as :Bugar

Ja det är det jag försöker få fram här ;) om det är bättre att göra så och sedan ta körkortet eller först körkort sedan mc :banana

Om du har budget så kan du ta kortet först o sen köpa mc, annars blir det o köpa dig mc först o sen ta kortet.

om du tänker ta kk först o mc sen måste du tänka på att det du planerade att det skulle kosta kommer att kosta mycket mer. :mattias

Jag tycker du ska köpa dig en NSR o sen ta kortet, men det är vad jag tycker.(så jag gjorde iaf)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kimze skrev:

Det är totalvikt, inte tjänstevikt.

En RGV 250 väger 335 kilo totalvikt.

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Solid snake skrev:
Om du har budget så kan du ta kortet först o sen köpa mc, annars blir det o köpa dig mc först o sen ta kortet.

om du tänker ta kk först o mc sen måste du tänka på att det du planerade att det skulle kosta kommer att kosta mycket mer. :mattias

Jag tycker du ska köpa dig en NSR o sen ta kortet, men det är vad jag tycker.(så jag gjorde iaf)

Japp tänker också göra som du :)
Fårse om man kan få tag i någon hoj med lite att göra vid för en 10.000 :banana
Ingen som vet någon mer sida än blocket man kan kolla efter hojar?

Solid snake

Guest
Kimze skrev:
då skall man försöka jaga rätt på en 125a av typen Yamaha TZR eller en Honda NSR för 10 000 skall väll gå och få med lite att göra vi :tummenupp

TZR e bra som fan, e själv en stolt ägare till en sån *host*sporthoj*host* som man förövrigt KICKAR igång, ja ni hörde rätt kick, det suger. :4skrika

Gamla NSR har jag hört ska ha problem med snedskurna drev i växellådan. :mattias

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kimze skrev:
Japp tänker också göra som du :)
Fårse om man kan få tag i någon hoj med lite att göra vid för en 10.000 :banana
Ingen som vet någon mer sida än blocket man kan kolla efter hojar?
Bra! Rätt beslut!!

Det är helt kanon o övningsköra privat, det kostar inget (förutom hojen osv, men inget för själva kör"lektionen"), det är bara ut o köra när ni känner för det! Sen är det så gött, jag o farsan tar en sväng bara för att det är härligt, skit samma att man övningskör, man kan ju ha härligt iaf!! Det är helt kanon o få köra hoj nu innan man fått tid för uppkörning... Dessutom blir det billigare o smidigare, ser bara fördelar i o göra såhär!

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
hehe okej =)
Lite att mecka är inga problem :yoparty
Fassan har ju haft verksta så han kan det mesta och det man inte kan, får man läsa sig till :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kimze skrev:
hehe okej =)
Lite att mecka är inga problem :yoparty
Fassan har ju haft verksta så han kan det mesta och det man inte kan, får man läsa sig till :)

Meka är ju inget problem! Specielt inte på en gammal NSR, det är ju bara o fråga här! Alltid nån som har ett bra svar o komma med! SH är räddaren i nöden...

SÅÅÅ mycket mecka lär det väll inte bli heller...

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Jag körde upp med min egen hojj. övningskörde 5mil på hojj, ingen körskola osv.. så nog går det att komma billigt undan..:)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Edholm skrev:
Jag körde upp med min egen hojj. övningskörde 5mil på hojj, ingen körskola osv.. så nog går det att komma billigt undan..:)

5 mil??? :confused:
Jag har redan kört 50, minst :Bugar :yoparty
Det är ju så jäklans långa väntetider... Jag har två lektioner inbokade, efter det ska jag jaga återbudstid...

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Hmm verkar vara lite svårt att hitta hoj bara :va

De flesta vill ha runt 20 pap för sina gamla NSR :/
Verkar finnas dåligt med 125or i skåne :(
Finns det fler ställen med annonser än detta kära forums och blocket?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kimze skrev:
Hmm verkar vara lite svårt att hitta hoj bara :va

De flesta vill ha runt 20 pap för sina gamla NSR :/
Verkar finnas dåligt med 125or i skåne :(
Finns det fler ställen med annonser än detta kära forums och blocket?
Precis, det är rätt värdelöst o köpa hoj på våren, man ska köpa på hösten, då finns det många och dom är till bra pris...

Men-men, du får väll hålla ögonen öppna på blcoket o se om det dyker upp nån...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kimze skrev:
Jepp får göra det :]
Är du alltid inloggad här? :lol

Det regnar ute, farsan jobbar, ingen övningskörning på nåra timmar :gnissla
Hojen är dessutom på service, "med mera", om man säger så... :tummenupp
Körde ner den idag på morgonen, ska hemta den i eftermidda...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...