Hjälp mig indoktrinera min polare.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hej.

Jag har en kompis som nu har allt vad det heter utrystning men ingen hopj. Han har pengar och letar efter en "första hoj".

Inget fel med det, kul med fler som vill ha hoj. :)

FAST!
Han tänker ställa den på sin pappa och låta strypa den för att sen ta bort strypningen eftersom han inte vill pröjsa för försäkring. Han fattar inte vad jag säger till honom om att han kommer råka illa ut o betala högre självrisk och hela den baletten. Vad ska jag säga till honom som gör att han kommer fatta? Klota o se vad som händer?

Har sagt att jag vägrar hjälpa honom med hojköper så länge han e inställd på att ha den reggad på sin pappa. Vad kan jag göra mer?

Tack.

750RR

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jag tror inte att du kan göra så mycket mer i det här fallet.

Jag tror inte att det går att övertala honom.
Min erfarenhet är att den som har bestämt sig för att skenförsäkra inte bryr sig om konsekvenserna av att skenförsäkra. :mad:
Oftast vill dom heller inte förstå när man försöker resonera med dom. :fakta :fatta!
Hoppas dock att jag har fel i det här fallet & att han tar sitt förnuft till fånga.

/Ghost (gammal & negativt inställd till skenförsäkrare)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Säg till honom att han är en stor idiot som låter andra betala för att han ska kunna mygla och att han kommer åka på gruppstryk om någon som inte är i er bekantskapskrets får reda på hur det ligger till.

:finger

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Strypa den kan han ju låta bli eftersom det inte blir billigare att föräkra.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Strypa den kan han ju låta bli eftersom det inte blir billigare att föräkra.

På sidan 46 i senaste numret av MC-Guiden finns det en ZZR600 som han vill ha för att den har billig försäkring.
Han vill inte fatta att det gäller DEN SÄLJANDES premie o inte hans som nyss tatt kk.

Sen kan ni kolla på sidan 50 på den CBR 100Fen som finns i mitten...... bara kolla så fattar ni :tummenupp

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattiaz skrev:
Hörde på radion igår en intevju med försäkringsbolag, där de pratade om att bolagen får in tips om försäkringsbedragare.... satte de en "hittelön" på dessa, så skulle jag inte tveka en sekund att ringa in några namn :rodnar

FY FAN VA BRA SAGT!!!!! :fakta :fakta :fakta :fakta :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Hade man fått "hittelön" för sånt hade man ju lätt kunnat tjäna ihop till en ny hoj, men det skulle jag aldrig göra.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Hade man fått "hittelön" för sånt hade man ju lätt kunnat tjäna ihop till en ny hoj, men det skulle jag aldrig göra.

... för att du trivs med att betala för de du känner? :confused:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Det stör mig inte så mycket, annars hade man ju knappt haft nån att åka med.

Flytta hit. Nej, jag vet vad du menar. Men vet de ens OM det?

Jag hade inte kunnat sluta kommentera det minst en gång om dagen för dem bara för att de ska få känna på det.

"Du har ju så gott om pengar nu när du inte betalar rätt premie att då kan du ju bjuda donkenmaten nu" typ........

750RR

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Vet om vad? Jag orkar inte bry mig om dom skenförsäkrar eller inte. Det är väl roligt att man har lite folk att åka med bara.

maverick_750rr skrev:
Flytta hit. Nej, jag vet vad du menar. Men vet de ens OM det?

Jag hade inte kunnat sluta kommentera det minst en gång om dagen för dem bara för att de ska få känna på det.

"Du har ju så gott om pengar nu när du inte betalar rätt premie att då kan du ju bjuda donkenmaten nu" typ........

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Vet om vad? Jag orkar inte bry mig om dom skenförsäkrar eller inte. Det är väl roligt att man har lite folk att åka med bara.

Vet de om att de skenförsäkrar?

Måste va jävligt störigt att alltid få autogirobetalningen den 28 i månaden o verkligen veta att de bidrar till att den e så hög :D

D e kul o åka med andra.

750RR

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
maverick_750rr skrev:
Vet de om att de skenförsäkrar?

Måste va jävligt störigt att alltid få autogirobetalningen den 28 i månaden o verkligen veta att de bidrar till att den e så hög :D

D e kul o åka med andra.

750RR

Klart dom vet om det. Min försäkring är inte alls så hög.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Klart dom vet om det. Min försäkring är inte alls så hög.

hur hög är din??? :confused:

Jag har inte kollat i år vad jag har men vet att jag hade 24000kr förra året hel/helår

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
maverick_750rr skrev:
hur hög är din??? :confused:

Jag har inte kollat i år vad jag har men vet att jag hade 24000kr förra året hel/helår

Jag betalar 470/mån för halv. Betalar du för effekten i nya motorn eller gamla?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Jag betalar 470/mån för halv. Betalar du för effekten i nya motorn eller gamla?

gamla.

Jag vill inte ens ha min försäkring. den hjälper inte mig ett skit om jag klotar på nåt eller nån.

Jag är redan personförsäkrad till över 3miljoner vilket inte stygg hansa behöver pröjsa för om jag blir cp efter en klotning.

Sen har man ju självrisk på 12 - 15tusen :eek: går ju inte att använda försäkringen då.

Och vad värderar de min ZXR950R till då? jo, kanske 45000kr om jag har tur. Har fan lagt snart 150bananer på den......... Föräkring för MIN skull håller inte, men visst, det e kul o betala 2500kr i månaden :rolleyes:

750RR

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
maverick_750rr skrev:
gamla.

Jag vill inte ens ha min försäkring. den hjälper inte mig ett skit om jag klotar på nåt eller nån.

Jag är redan personförsäkrad till över 3miljoner vilket inte stygg hansa behöver pröjsa för om jag blir cp efter en klotning.

Sen har man ju självrisk på 12 - 15tusen :eek: går ju inte att använda försäkringen då.

Och vad värderar de min ZXR950R till då? jo, kanske 45000kr om jag har tur. Har fan lagt snart 150bananer på den......... Föräkring för MIN skull håller inte, men visst, det e kul o betala 2500kr i månaden :rolleyes:

750RR

Byt till halv eller trafik då.. :confused:

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM