Personligen har jag tänkt vänta (mina TV apparater funkar än) på att digitaltv mottagaren byggs in i själva TV'n.
Vi står inför ett stort teknikskifte just nu, och ändå har aldrig förr folk invasterat i så stora och dyra apparater som nu.
Inom ett par år borde det finnas bättre lösningar än en separat burk för mottagning av digital TV, dessutom, varför ska jag betala för en inbyggd analogtuner som inte fungerar mer än i två år till (tunern i sig fungerar säkert utmärkt, det är bara det att det inte längre finns något att tuna in)
Jag klarar mig gott och väl med 28" CRT med Nicam stereo, tills det finns färdiga tunna HDTV apparater med inbyggd digitalmottagare/kortläsare och nästa generation surroundsystem, till ett mycket lägre pris än vad man idag betalar för en platt-tv med dålig svärta, en separat digitalmottagare och ett separat hemmabioljudsystem.
Då får jag allt i en låda och allt styrs med en fjärrkontroll.
Det är alltid onödigt dyrt att ligga i teknologins framkant, det kommer alltid något bättre lite billigare lite senare, men just nu är förändringstakten som störst, och kommer förmodligen att stagnera lite dom kommande åren.
(är det ingen som funderar varför den svart/vita lilla 5" tv'n reas ut för 149:-? Den funkar bara i två år till om man inte köper en dubbelt så stor och dyr box extra...)