Hjälp mig trimma..

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Har köpt en ny liten leksak och behöver lite hjälp. Ska byta avgassystem men hittar inte något till min Peugeot Speedfight 2 100cc. Hittar bara till 50cc... Någon som kan tippsa om hemsidor där de säljer till 100cc? Något mer man kan göra för att "trimma" dessa?
 

Solid snake

Guest
Du kan ju alltid porta o sånt.

Precis som en riktig mc.

Snacka med Padde på forumet, han e rätt haj på vad man kan göra med en skoter. :tummenupp
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Jo men tänkte börja med att köpa ett nytt avgasystem men hittar inte vart man kan köpa dessa..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Pirro skrev:
Har köpt en ny liten leksak och behöver lite hjälp. Ska byta avgassystem men hittar inte något till min Peugeot Speedfight 2 100cc. Hittar bara till 50cc... Någon som kan tippsa om hemsidor där de säljer till 100cc? Något mer man kan göra för att "trimma" dessa?


Du har PM!

Såg tråden efter jag skrivigt ditt pm.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ok, hade du tänkt att trimma tills det rasar skulle ett skräddarsytt avgassystem vara lämpligt, men eftersom du inte ska det är väl ett vanligt effektavgassystem en bra investering.

Vad du ska investera i efter dess vet jag inte, vet inte hur man får mest effekt för minst pengar på dom där.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Som jag skrev till dig i PM. Eftersom du vill ha bättre acceleration och inte så mycket ändringar på toppen så köp ett effektsysytem. Efter det så byta variatorvikterna mot några gram lägre. Där har du någ spenderat upp mot ca 3000-4000:- om du har investerat i bra grejor. Rören till 100cc är ju inte direkt samma priser som till 50cc. Och som jag skrev till dig. Satsa inte på multivar, Har hört helt för mycket dåligt om dom för att chansa att köpa en. Och eftersom att du trimmat den hårdare så ska du igentligen köpa en annan rem också. Ny cylinder "120cc" & förgasare & effektsystem måste du lägga ut ganska mycket mer pengar än 5000:- om du ska ha vettiga grejor + att då blir det ny vev också. Blir för dyrt.
 

Solid snake

Guest
Sa ju att Padde visste va han snacka om! :banana

Padde: Du är en skoterfjönt! :lol
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Fick svar av en handlare att ett effekt avgassystem inte gör något på en 100cc bara på 50cc kan det stämma?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Pirro skrev:
Fick svar av en handlare att ett effekt avgassystem inte gör något på en 100cc bara på 50cc kan det stämma?

Varför skulle det inte göra någon skillnad. Jag har dock alldrig trimmat 100cc men varför skulle det inte göra nån skillnad?

Står ju till och med klart och tydligt på mohlins.se hemsida att Giannellit gör effektskillnad från originalet.

Taget från deras hemsida.

Peugeot Speedfight 100 cc. Gianelli Freeway. Ett vackert, exklusivt system för den kräsne åkaren. Vackert ljud och bättre effekt än orginalet. Svartlackat med kromat värmeskydd. Finns till flera maskiner på marknaden. Ev. reklamationer kan endast godkännas vid fabrikationsfel.


Varför sälja effektsystem om det inte gör nån skillnad?
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Har försökt ringa mohlins.se men där verkar ingen jobba..
Lite höga priser där också 3000kr för gianelli systemet som andra tar 1500kr för..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Pirro skrev:
Har försökt ringa mohlins.se men där verkar ingen jobba..
Lite höga priser där också 3000kr för gianelli systemet som andra tar 1500kr för..

Vet inte hur dom är med priserna, Gav dig mest sidan för att du skulle slippa handla från Tyskland.
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Padde skrev:
Vet inte hur dom är med priserna, Gav dig mest sidan för att du skulle slippa handla från Tyskland.

Jo alltid bra med svenska sidor synd att det inte finns fler. Har mailat flera utländska firmor ocskå där den ena säger att ett visst system passar och den andra säger att den inte gör det :gnissla ...
 

Gregor

äcklos päcklos
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM EXC 125 -02 [lätt-mc reggad]
Pirro skrev:
Jo alltid bra med svenska sidor synd att det inte finns fler. Har mailat flera utländska firmor ocskå där den ena säger att ett visst system passar och den andra säger att den inte gör det :gnissla ...



http://www.maxiscooter.de


där har du grejer. köp någonting med reverse dämpare.. det ska lysa trim om aset :D//spectre på gregors konto
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top