Hjälp mig välja Plasma TV

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Står nu antingen mellan denna Pioneer PDP-433MXE eller denna NEC 42XM2

Necen få jag tre tusen billigare.. båda ligger runt 40 k.. så alla teknikkunniga..vad har ni för synpunkter på dom.. att de saknas tv-tuner i dom var ett krav.. då jag ska köra allt från digitalboxern in ändå..

Så vilken tycker ni att jag ska välja?? :)

Edit: fellänkat :gnissla

Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
offra 10tum och få en Philips LCD/TFT på 32" för 36kkr du kommer inte ångra dig!!

Plasma har värdelös kvalitet LCD är som en datorskärm

edit: jag har en sån själv! och på skolan har vi NEC 42" ...jämnförde phillen me pionner i butiken

Last edited:

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Nope.. nån 32" LCD blir de inte.. då behåller jag den jag har istället.. ingen större skillnad.. kollade även på en 37 panasonic idag.. verkade oki.. men säljaren tyckte verkligen inte den var något om man gämförde me philips 42" me pixelplus.. fast jag gillar inte designen på philips o sony.. jag vill bara ha en "skärm" utan massa högalare o sånt.. den ska ju ändå hänga på väggen o ändå då oxå få lite "tavelegenskaper" vilket även panasonicen hade.. men tror jga nog minst vill ha 42"..

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
vad jag förstår så ska man välja LCD före alla andra "bildrör", LCD ska ha ÖVERLÄGSEN livslängd.

omkring 60.000 h om jag inte minns fel mot vanliga TV rör som är runt 5.000h
på pappret....men det håller oftas längre ändå men jag skulle satsa på en LCD varitant

:yoparty

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Liten 28" i sovrummet för inga pengar och sedan en fet proj? Myyyycket roligare.

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Tommy skrev:
Köp inte NEC. De suger.
Pioneer är mycket bättre.
Jupp.. har bestämt mig nu.. läst en del till.. så de blir Pioneern.. beställer en sån imorrn.. nu ska de handlas biosystem oxå.. få se vad de kan bli för kul där..

en annan sak som om jag förstod allt rätt nu.. plasman i pioneern e inte lika uppbyggd som dom flesta andra.. utan där man kan byta ut varje "pixellampa" för sig.. stämmer detta eller e de bara jag som inte kan läsa??

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Maverick skrev:
Jupp.. har bestämt mig nu.. läst en del till.. så de blir Pioneern.. beställer en sån imorrn.. nu ska de handlas biosystem oxå.. få se vad de kan bli för kul där..

en annan sak som om jag förstod allt rätt nu.. plasman i pioneern e inte lika uppbyggd som dom flesta andra.. utan där man kan byta ut varje "pixellampa" för sig.. stämmer detta eller e de bara jag som inte kan läsa??

Ska du se mkt på film? Köp en bra projektor i så fall.

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
t-rex skrev:
Liten 28" i sovrummet för inga pengar och sedan en fet proj? Myyyycket roligare.
har övervägt de många ggr.. men jag sover ju i vardagsrummet så.. en plasma få de bli.. vill inte förstöra min fina vägg me en ful duk.. :p går väl inte o jämföra men jag hade en thomson 52" bakproj innan.. vilket skräp(hade väl otur).. men efter de så tröttnar man på projekor o grynig bild.. o stor som fan var den..

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jo, bakprojjar borde förbjudas. Aja, skall du se på tv funkar det väl... Men proj äääär roligare.... Cs på 200"..... garanterad sjösjuka!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Du kanske kan ha lite nytta av min gammla tråd!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=30206&highlight=hemmabio

Är grymt nöjd med systemet!!
möjligt vis centern som kunde varigt lite kraftigare... och för fethögmusik på fyllan så tar det några minuter innan grannarna klagar, skulle nog få bättre tid med större frontar... men för hemmabio finns det inte mycket att klaga på!!

Teven är så bra att hitills är det bara Finding Nemo som har haft tillräckligt bra upplösning för att man har glädje av den... :D

passar på o tackar än en gång för alla bra råd jag fick om tv-val

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
allt är relativt ;)

på 3-5 meterers håll duger den fint... och närmre än så sitter man väl ändå inte

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
No1 skrev:
Har TVÅ likadana NEC skärmar själv, en till mässorna och en privat och jag kan lova att bildkvaliten på NEC är xtremt bra!!!

No1...

Jävla I-landsproblem såhär på kvällskvisten... Köp en av varje! Stereotv!!

Therudeboy

Guest
kajlyl skrev:
Max upplösning: 852X480

De e inte skitbra due! ...philips har 1280x768 :yoparty

Jag vill knappast lägga 20k till för att få en 42" tv från phillips, annars hade jag nog köpt en bättre?

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...