Hjälp mig välja supersportbil

Vilket av dessa as ska jag köra??

• Antal röstningar
    0

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Tjena gott folk..

Eftersom jag inte har kvar min K7:a tyckte familjen synd om mig och gav mig en upplevelse. Jag kommer att under en timme få köra en en sportbil och vill nu ha hjälp av er andra speed-freaks att välja. :yoparty

Modellerna jag får välja på är följande:

1. Lamborghini Gallardo SE
2. Porsche 911 Turbo
3. Ferrari F430 Spider
4. Bentley Continental GTC

Alla bilarna är grymma så jag har lite beslutsångest.

Bifogat

• gallardo-1.jpg
    gallardo-1.jpg
    136.1 KB · Visningar: 33
  • 80370.jpg
    80370.jpg
    23.7 KB · Visningar: 36
  • nickop575.jpg
    nickop575.jpg
    24.2 KB · Visningar: 47
  • Bentley_Continental_GTC.jpg
    Bentley_Continental_GTC.jpg
    43.7 KB · Visningar: 36
Bentley = Ej supersportbil, går bort.

Lamborghini = I princip en Audi, går bort.

Porsche = Säkert en välbyggd och kul bil att köra, men känns lite trist.

Ferrari = Denna tror jag du får ut mest av att köra, denna skulle jag valt!

I min enfald så tror jag att du får roligast i Porschen.
De brukar vara lätthanterliga, vilket gör att du kan utnyttja den bättre.
Bentleyn är säkerligen lika lättkörd, men tristare.
Ferrarin kräver tillvänjning.
Likaså Lambon.
Men:
Att skryta med, så är Lambon coolast att ha kört.
Följt av Ferrarin.

De är alla fjollbilar. Gallardon är ju ingen riktig lambo. Bentlyn är ju mer en lyxlåda a la VW än en sportbil. 911 Turbon är fjollig, GT3 hade varit närmare, men ändå lite ghey. Ferrarin är väl ändå närmast, men ändå mer skryt åk än sportbil, hade nog valt den av dem iaf.

Ferrarin tätt följd av Lambon är mitt val. Jag vill också veta vart du ska köra nånstans? Hur har dem fixat detta åt dig? Vänner eller är det nåt typ av företag som hyr ut bilar för just detta ändamål? Vad kostar det isf? Lycka till i alla fall och jag tror du får roligt vilken av bilarna du än väljer :)

Ferrarin eller lambon. Bentlyn går bort direkt = gubbbil.
Porschen är nog den bästa och lättaste att hantera, MEN, du vill väl ha en upplvelse och då är det inte den snällaste eller snabbaste som gäller utan mest brutal och svårkörd. Den du kör ska lämna bruna spår i kalsongerna. :cdevil

Jäklar vilka priser :näsblod Vet inte om det är värt det faktiskt. Fast det klart. Betalar nån annan så :D Men jag hade hellre slängt pengar på att köra go-kart isf.
Beror på.
Inte heller jag vill betala särskilt mycket för att köra en bil jag varken kan eller vågar hantera fullt ut.
Go-kart är skoj.
Men inte samma sak.
För några år sedan - Kanske fortfarande- Så fanns ett företag som anordnade prova-på-rally/folkrace.
För några extra pengar fick man köra Camaro.
På grus.
Det tror jag är roligt!

"Spaka själv" med flygplan är billigt och skoj också.

lånar tråden lite:

vart får man en sån här bilupplevelse? finns det med rallybilar också?

min tjej gillar köra fort och funderar på att ge henne en sådan upplevelse som present.

Bentleyn är ju en cruiser för äldre män att ragga lammkött i... :rolleyes:
Å Porschen i all ära, men lite småtrist. Ferarrin, visst, den spöar ju vilken V70 som helst, men...
Mitt val faller på Gallardon. Jag kan inte förklara varför, men dom tilltalar mig :kär
Jag brukar klaga på en polare som gillar Volvos kantiga former, och tycker att en 960 är det vackraste dom har gjort, P1800 och Amazon är bara hemska avarter, tvärt emot vad jag tycker. Men Gallardon har jävlar i mig exakt rätt kantighet kontra det som finns under huvet :fakta

Jaa det lutar åt gallardon eller ferrari för min del med... Bentley i all ära men inte tillräkligt katig trots sina 600 häst..:-/

De har köpt nån slags upplevelse från nått företag... tror tillomed att det gick att flyga nått ryskt stridsflyg i stratosfären om man satt inne på 15000€ :näsblod

Det handlar om landsvägs-körning och "vanlig väg" alltså inte bana.. skulle nog tagit 911:an om det var bana..

jaja... kul som fan ska det bli iaf..

:D

Beror på.
Inte heller jag vill betala särskilt mycket för att köra en bil jag varken kan eller vågar hantera fullt ut.
Go-kart är skoj.
Men inte samma sak.
För några år sedan - Kanske fortfarande- Så fanns ett företag som anordnade prova-på-rally/folkrace.
På grus.
Det tror jag är roligt!

Folkrace finna i Borlänge.
Vi snackade om att göra det med jobbet, får se om det blir något utav det. Skulle nog vara riktigt sköjj!

JA eftersom du inte skall pressa på bana hade jag testat Lambon bara för att säga att jag har testat en typ ;)

Bana hade nog Pörsen varit roligast även om skrytfaktorn inte är så hög till Svensson & co

Jaa det lutar åt gallardon eller ferrari för min del med... Bentley i all ära men inte tillräkligt katig trots sina 600 häst..:-/

De har köpt nån slags upplevelse från nått företag... tror tillomed att det gick att flyga nått ryskt stridsflyg i stratosfären om man satt inne på 15000€ :näsblod

Det handlar om landsvägs-körning och "vanlig väg" alltså inte bana.. skulle nog tagit 911:an om det var bana..

jaja... kul som fan ska det bli iaf..

:D

Beror på.
Go-kart är skoj.
Men inte samma sak.
På grus.
Det tror jag är roligt!

Det har du rätt i! Spaka själv är kanon! Särskilt segelflyg, mycket härligare än motor :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back