Hjälp mitt band vinna en musikvideoproduktion!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tja hojfolk! :)

Såhär ligger det till. Bandet jag lirar i är med i en tävling om att få en gratis musikvidoeproduktion på professionell nivå. Vi har blivit en av de få 9 lyckliga som får vara med och tävla och den delen av tävlingen som är nu så behöver vi röster från folket!

Om musikvideon blir av kommer den vara till denna låt:
https://soundcloud.com/2-the-gallows/shotgun-retribution

Om ni gillar låten eller bara känner för att hjälpa en hojbroder, så gå gärna in på denna länk och rösta på oss:
http://www.thetube.se/rosta/?ret=0

Bandet heter "2 The Gallows" och vi spelar någon sorts metal med elektroniska inslag med melodier som fastnar på huvudet och min uppgift i bandet är den rena sjången i refrången :)

Så, åter igen, om ni gillar musiken eller bara vill hjälpa en hojbroder, in och rösta! :tummenupp

MVH
Stefan

Hudik

Guest
Gud vad jag känner igen den låten från något jag hört förr. Kan inte placera den bara...
Men bra :tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Gud vad jag känner igen den låten från något jag hört förr. Kan inte placera den bara...
Men bra :tummenupp

Tack som fan! :D Lägg gärna en röst om du känner för!

Ska ju även tillägga att man är en extra skön människa om man går in varje dag och röstar. för man kan rösta en gång per dag! :)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tyvärr kunde jag inte rösta då fuckin facebook är ett måste för det. Har iaf gillat och delat på SC. :tummenupp

Det är lugnt! :) Schysst av dig att du delade oss i alla fall. Dock vet jag inte vad SC är, men bara att du delar ger mycket :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är det bara jag som tröttnat på den här genren med ömsom melodiös sång varvat med skrik:gnissla

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Smaken är som baken, du behöver inte gilla det :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Smaken är som baken, du behöver inte gilla det :)

Jag har gillat det en gång i tiden men har tröttnat på stilen med ömsom skrik ömsom melodioös sång, känns inte speciellt nyskapande och det är inte lätt att slå sig fram inom den genren längre, tror inte att producenterna heller vill arbeta med denna genren längre typ, dead by april satte spiken i kistan med deras medverkan i mello!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag har gillat det en gång i tiden men har tröttnat på stilen med ömsom skrik ömsom melodioös sång, känns inte speciellt nyskapande och det är inte lätt att slå sig fram inom den genren längre, tror inte att producenterna heller vill arbeta med denna genren längre typ, dead by april satte spiken i kistan med deras medverkan i mello!

Jag tror du har fel ang. dead by april i mello. Inte för att jag gillar mellofestivalen speciellt mycket. Men hur hatat den än är, är det fortfarande bland sveriges största tv-event. Syns man där, då synns man! Och jag tror de bara har fått fler fans efter det. Sen finns det ju självklart de som anser att Dead by April sålde ut sig själva genom mello. Men musiken de gör är ju rätt sellout redan. Så jag tror den skaran som tycker de har sålt ut sig själva är rätt liten. Sen om du tar band som (dagens) In Flames och Engel så är det band som det inte går så dåligt för. Och de bygger också på samma konsept :)

Sen ang. soundet på vårt band vs Dead By April. Ingen falsett. Rossligare/rockigare ren-sång och inte lika fjantiga refränger. Och våra låtar tycker jag själv har refränger som fastnar på huvudet bättre än DBA's låtar.

Men som sagt. Du behöver inte gilla det. Folk tycker olika. Sen får du ju gärna rösta ändå om du bara vill hjälpa en hojbroder :)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag tror du har fel ang. dead by april i mello. Inte för att jag gillar mellofestivalen speciellt mycket. Men hur hatat den än är, är det fortfarande bland sveriges största tv-event. Syns man där, då synns man! Och jag tror de bara har fått fler fans efter det. Sen finns det ju självklart de som anser att Dead by April sålde ut sig själva genom mello. Men musiken de gör är ju rätt sellout redan. Så jag tror den skaran som tycker de har sålt ut sig själva är rätt liten. Sen om du tar band som (dagens) In Flames och Engel så är det band som det inte går så dåligt för. Och de bygger också på samma konsept :)

Sen ang. soundet på vårt band vs Dead By April. Ingen falsett. Rossligare/rockigare ren-sång och inte lika fjantiga refränger. Och våra låtar tycker jag själv har refränger som fastnar på huvudet bättre än DBA's låtar.

Men som sagt. Du behöver inte gilla det. Folk tycker olika. Sen får du ju gärna rösta ändå om du bara vill hjälpa en hojbroder :)

Och allt detta har ni ju givetvis framfört till skivbolagen som stod helt handfallna...not! Alltså jag vill inte klanka ner på erat band what so ever men genren ni håller er till är på upphällningen oavsett falsettsång eller ej. Ni är jätteduktiga rent musikaliskt men det är genren jag vänder mig mot, den är passe, att du försvarar den är ju inte så konstigt då det är det ni lirar, in flames gillar jag också men deras nya platta tröttnade jag på ganska snabbt! Men jag önskar er all lycka med erat band, kanske får vi se er på den "stora" scenen en vacker dag och då lär jag få käka upp mina ord:D

Jag ska ge er en livlina genom att gå in och rösta på erat band:tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Och allt detta har ni ju givetvis framfört till skivbolagen som stod helt handfallna...not! Alltså jag vill inte klanka ner på erat band what so ever men genren ni håller er till är på upphällningen oavsett falsettsång eller ej. Ni är jätteduktiga rent musikaliskt men det är genren jag vänder mig mot, den är passe, att du försvarar den är ju inte så konstigt då det är det ni lirar, in flames gillar jag också men deras nya platta tröttnade jag på ganska snabbt! Men jag önskar er all lycka med erat band, kanske får vi se er på den "stora" scenen en vacker dag och då lär jag få käka upp mina ord:D

Jag ska ge er en livlina genom att gå in och rösta på erat band:tummenupp

Då tror vi helt enkelt olika :)

Grymt schysst iaf att du röstar på oss! ;)

Jag förväntar mig inte fame and fortune, det kan man aldrig, för omöjlig bransch för det. Men skulle det vara så att vi mot alla odds en dag skulle få spela på de stora scenerna, då får du ta en öl med oss medan du käkar upp din ord! :tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Juste ska passa på att bumpa denna tråd för att om någon som kollat på denna tråd har vart inne och rösta så ber jag er göra det igen! Man kan ju som sagt rösta varje dag och vi har trot eller ej hård konkurrens av ett annat band som tydligen har jävligt massa anhängare på facebook!

Så in och rösta igen gott folk! :yoparty

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Då tror vi helt enkelt olika :)

Grymt schysst iaf att du röstar på oss! ;)

Jag förväntar mig inte fame and fortune, det kan man aldrig, för omöjlig bransch för det. Men skulle det vara så att vi mot alla odds en dag skulle få spela på de stora scenerna, då får du ta en öl med oss medan du käkar upp din ord! :tummenupp

Det gör jag så gärna:tungan

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...