Hjälp snabbt!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Hej!

Jag besiktigade hojen och fick anmärkning på styrlagret, så jag beställde nya styrlager men fick bara det undre. Upptäckte senare att det glappar lika glatt som förr så det måste ara det övre det är fel på, så nu måste jag ombesiktiga innan fredagen den 10 och måste hitta styrlager innan dess. Annars får jag ju beställa nu besiktningstid, det är ju typ en månads väntetid och då kan jag ju inte övningsköra (lektioner) med min kära hoj. Så till frågan:

Vet någon var jag kan köpa övre styrlager? Touring.se hade inga, vet inte var jag ska kolla :jisses

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det där med besiktningstid är inget problem, det finns återbudstider. Vet förövrigt inte vart du kan hitta lager.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
PollySmurf skrev:
Hej!

Jag besiktigade hojen och fick anmärkning på styrlagret, så jag beställde nya styrlager men fick bara det undre. Upptäckte senare att det glappar lika glatt som förr så det måste ara det övre det är fel på, så nu måste jag ombesiktiga innan fredagen den 10 och måste hitta styrlager innan dess. Annars får jag ju beställa nu besiktningstid, det är ju typ en månads väntetid och då kan jag ju inte övningsköra (lektioner) med min kära hoj. Så till frågan:

Vet någon var jag kan köpa övre styrlager? Touring.se hade inga, vet inte var jag ska kolla :jisses

din lokala MCV??
du har väl inte körförbud på hojen?? du får väl köra i en månad??

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Fluxir skrev:
din lokala MCV??
du har väl inte körförbud på hojen?? du får väl köra i en månad??

min lokala mcverkstad heter verona och när jag beställde det undra lagret så tog det en och en halv vecka innan jag fick de :(

EDIT: ifall man har besiktat och den fick en 2:a, så ska man ombesikta och om den inte går igenom då heller, får man en månad till på sig då eller måste man beställa en ny tid?

Croc: Känns lite tråkigt att behöva riskera att hela sommarn blir paj om det inte finns återbudstider...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...