Hjälp! Var hitta Rookie tabeller?

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Hallå alla där hemma i kalla sverige.
Eftersom jag inte har varit i Sverige sedan juli och inte kommer tillbaka förrän i maj nästa år skulle jag vilja få reda på vem som placerade sig var i Rookie 600 och 1000 i år.

Förrästen är det bara jag som tycker det är under all kritik att SVEMOs egna organ rr.se inte ger en sammanställning av alla sina klasser!!!

Är verkligen Sverige så svältföd på datornördar att ingen vill ta på sig ansvaret att sköta det bättre!!!!

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Stefan

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Anledningen till SVEMO inte har någon sådan tabell är för att den inte finns någon Rookie serie i den bemärkelsen. Men sen kan man ju göra en inofficiell sammanräkning på alla b-race som har varit. Luff har väl iofs en serie för Rookie i SO om jag inte har helt fel så han borde väl kunna ha en tabell.

EDIT: Och visst hade Luff seriesammanställningar för Rookie klasserna i SO:

http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2008/totalresultat/points/r600.htm

http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2008/totalresultat/points/r1000.htm

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Anledningen till SVEMO inte har någon sådan tabell är för att den inte finns någon Rookie serie i den bemärkelsen. Men sen kan man ju göra en inofficiell sammanräkning på alla b-race som har varit. Luff har väl iofs en serie för Rookie i SO om jag inte har helt fel så han borde väl kunna ha en tabell.
Varför har man inte det egentligen? R600/R1000 har ju lika många race som dom stora klasserna, och blir man för duktig så klassas man upp, då borde man ju också ha nån slags tabell för att hålla koll på det?

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Tack för svaren.

My-laps spenderade jag ett antal timmar på innan jag skrev den här tråden utan att hitta mer än två race från iår så antingen är SM arangörerna dåliga på att uppdatera eller så förstår de inte hur bra my-laps verkligen är!

Luffaren har sin egen serie och trots att jag tycke hans sida är minst lika dålig som RR.se så har han i alla fall serie tabeller för sina serier uppe. Dock är SO inte det samma som SM.

SM har så länge jag följt svensk roadracing haft tabeller för B-racing. För var det egna cuper för B-förarna. Jag började rejsa själv -92 och har följt sedan dess.

RR.se hade tabeller upp till i fjol när de ändrade utseende och jag tror de ändrade folk som skriver också. De som har tagit över har inte riktigt fattat att filk vill veta tror jag!

I alla fall tack för hjälpen.

Stefan från Singapore

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
"någon" tröttnade väl på att "ingen" vill hjälpa till trots "alla" vill ha men "ingen" orkar dra i det.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Är det någon som har gjort en tabell iår?

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Tack!
Förstår inte varför du inte åkte till Knutstorp? Du hade bra chans att behålla ledningen om du varit med... :va

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...