Hjälp veta kW

SimonD

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2015
Hoj
Ingen
Tjena,

Helt ny på cyklar så har en dum fråga. Kollar runt lite på hojar men på vissa står det tex 72kw i motor och 69kw på bakhjul. Vilket räknas på registrering? Kan ju va viktigt vid a2..:hihi

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Det som står på tillverkarens specifikation, är till 99% av fallen motorns effekt.
Så 72kw isånnafall. :)

Det är förövrigt det som står i ditt regbevis som gäller vid A2... Inte vad några sajter säger! Slå på regnummret

Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
man kan ju för säkerhets skull köra på den siffran så blir man inte besviken (antar det gäller A2 gränsen på 70kw eftersom frågan är mellan över och under 70kw med olika källor ;) )

Vissa sidor säger t.ex att Suzuki GSR600 har 92hk, men på regbevis så står det 72kw (98hk). kan ju bli en stor besvikelse om man råkar köpa en sådan då i tron om att det skall funka på A2 till exempel

SimonD

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2015
Hoj
Ingen
Ja jag kunde väl gissa mej till svaret egentligen... Men jag tackar för era svar. Ni har inga tips på r6 liknande hojar som klarar sig? För vill kunna ha möjligheten att bara ta bort strypning när tungt kort är fixat i framtiden. Budget är max 35 lax

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
vill du ha en sporthoj och inte vill ha en 400cc bör du nog kika på ducatis luftkylda modeller, både 900SS och 1000SS kan strypas för a2 och går fullt tillräckligt ostrypta med mycket körglädje

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Ja jag kunde väl gissa mej till svaret egentligen... Men jag tackar för era svar. Ni har inga tips på r6 liknande hojar som klarar sig? För vill kunna ha möjligheten att bara ta bort strypning när tungt kort är fixat i framtiden. Budget är max 35 lax

Du kommer ändå vilja ha en ny hoj efter 2 år, varför bry sig om hur den går ostrypt?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Du kommer ändå vilja ha en ny hoj efter 2 år, varför bry sig om hur den går ostrypt?

Du har en poäng!
Man kommer mest troligen byta hoj inom 1 eller 2 år, jag körde min i 2 år, ville egentligen byta redan efter ett.

SÅ till TS: Köp något som är billigt o kul, kör, njut och lär dig köra hoj, det tar visserligen betydligt mer än 2 år men det är en början iallafall ;) sedan kör du upp för A kortet och köper något annat o mer kraftfullt.

Ska du verkligen envisas o ha så sportigt som möjligt och radfyra kolla på:
Suzuki GSX 600 F
Yamaha FZR 600 (tidigt 90tal/sent 80tal)
Honda CB(r?) 600, slutet på 80talet.
dessa hojar har typ mellan 65-69kw på pappret, det är något gamla men iaf pågränsen till det hösta du får ha på en A2 hoj.

Är du en riktigt pillig jäkel så kan du ju köpa en gsx600f och bygga om under vintern till en gsxr, hur lätt eller svårt det är: fråga inte mig, har aldrig gjort ^^ men det borde inte vara omöjligt

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...