Hjälp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Polaren som jag hade tänkt att övningsköra med har fått en del bekymmer på halsen och kommer inte att kunna vara så tillgänglig som planerat, och eftersom jag e inflyttad 08:a och har begränsad 2 hjulig umgängeskrets i det här området så tänkte jag kolla om det är nån som skulle kunna tänka sig att ta sig an en adept därute på vägen?
Jag hade planerat att försöka ta kortet den här säsongen eller iaf köra så mycket som möjligt, men som det ser ut nu så verkar det mörkt :(

Jag har hoj, lämp å all utrustning och e ganska lugn å sansad :D
PM:a gärna om det är nån som skulle kunna tänka sig att ställa upp! :Bugar

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Måste man inte gå nån såndär "handledarutb" nu för tiden?:)

Jo, och det ska väl handledaren göra tillsammans med "eleven". Hur fungerar det om eleven redan deltagit på den informationssessionen?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Nej det behöver man inte. Det gäller bara B kort än så länge. Däremot så måste man ha ett intyg från Länsstyrelsen att man är beviljad att vara handledare. Intyget kostar nån tvåhundring men det betalar ju jag naturligtvis i så fall.

För att godkännas som handledare ska du:

ha fyllt 24 år
ha körkort för det fordon som övningskörningen avser och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren
ha gått en introduktionsutbildning tillsammans med din eller dina elever (om övningskörningen gäller personbil, behörighet B).

Last edited:

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Nej det behöver man inte. Det gäller bara B kort än så länge. Däremot så måste man ha ett intyg från Länsstyrelsen att man är beviljad att vara handledare. Intyget kostar nån tvåhundring men det betalar ju jag naturligtvis i så fall.

Intyg kostar 120 kr/handledare ingen utbildning för A behörighet.:tummenupp

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Eftersom nån chey startade en egen sån här tråd och trodde att hon kunde ninja-sno mina potentiella handledare så kan jag locka med att jag kan ha klänning och högklackat på mig. Dessutom har jag ganska snygg :arsele bakifrån om man har hyfsad fantasi.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Eftersom nån chey startade en egen sån här tråd och trodde att hon kunde ninja-sno mina potentiella handledare så kan jag locka med att jag kan ha klänning och högklackat på mig. Dessutom har jag ganska snygg :arsele bakifrån om man har hyfsad fantasi.

:rolleyes:
Jag ninja-snor inget, jag lovar!!
Det verkar helt kört att hitta nån som vill ställa upp och åka bakom. Men din idé om att du nu alltså lovar att övningsköra med klänning och högklackat kommer garanterat ge dig ett gäng handledare. Men du får ju skriva här när du tänker köra, för det vill jag inte missa:D

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
:rolleyes:
Jag ninja-snor inget, jag lovar!!
Det verkar helt kört att hitta nån som vill ställa upp och åka bakom. Men din idé om att du nu alltså lovar att övningsköra med klänning och högklackat kommer garanterat ge dig ett gäng handledare. Men du får ju skriva här när du tänker köra, för det vill jag inte missa:D

Du e ju bara ute efter min :arsele

:D

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det verkar helt kört att hitta nån som vill ställa upp och åka bakom.

Grejen är att det suger rejält att puttra runt i övningskörningstempo, eller öva manöverbana en vacker sommardag då man istället skulle kunnat vara ute och köra hoj i inspirerat tempo. Det går väl för sig någon enstaka gång, men att hitta någon ni inte känner som ställer upp som lärare regelbundet under sommaren utan någon direkt ersättning lär vara omöjligt.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Grejen är att det suger rejält att puttra runt i övningskörningstempo, eller öva manöverbana en vacker sommardag då man istället skulle kunnat vara ute och köra hoj i inspirerat tempo. Det går väl för sig någon enstaka gång, men att hitta någon ni inte känner som ställer upp som lärare regelbundet under sommaren utan någon direkt ersättning lär vara omöjligt.

Övningskörningstempo? När jag får på mig klänning och högklackat så blir det gasa helvete! :D
Nä du har ju en poäng där. Fast det e ju ett strålande läge att få sig en bra polare och senare en "wingman" kanske :)
Annars går ju ersättning oxå att diskutera :öl

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...